Alitalia, odata un simbol al cresterii economice postbelice a Italiei, risca acum falimentul si soarta sa a devenit o problema politica principala.

"Compania aceasta este blestemata, numai un exorcist o poate salva", a spus presedintele Alitalia, Maurizio Prato, sindicatelor dupa ce negocierile au esuat. Alitalia a anuntat ulterior ca acesta a demisionat.

Air France-KLM, considerata pentru mult timp principala speranta de redresare economica a companiei, a anuntat ca discutiile nu pot continua in aceste conditii dar ca are in continuare incredere in proiect.

Air France-KLM mentine Alitalia ca o compania separata

Alitalia, care inregistreaza pierderi de 1 milion euro/zi si are o datorie neta de 1,37 miliarde euro, a anuntat ca are nevoie de o injectie de capital pana la mijlocul anului pentru a supravietui.

Citeste si:

Guvernul italian de centru-stanga, care incearca sa-si vanda participatia de 49,9% din compania aeriana, a aprobat preluarea in urma cu doua saptamani. Afacerea a avut insa de suferit din cauza rezistentei sindicatelor, a operatorului aeroportului din Milano si a lui Silvio Berlusconi, care inregistreaza cele mai bune rezultate in sondaje.

Directorul executiv Air France-KLM, Jean-Cyril Spinetta, s-a intors miercuri la Paris dupa ce a respins cererile sindicatelor de a prelua serviciile la sol ale Alitalia, de a mentine deschisa unitatea de cargouri si de a accelera planurile de cumparare de noi aeronave.

Cea mai mare companie aviatica din lume a anuntat in cadrul unui comunicat ca Spinetta a regretat destramarea acordului.

Ministrul italian al economiei, care a supravegheat vanzarea Alitalia, a avertizat ca singura alternativa la aceasta afacere este o procedura similara cu cea de faliment din Statele Unite, in care un administrator decide daca firma poate continua sau nu operatiunile.