Masinile non-euro din Romania ar putea fi retrase din circulatie incepand cu 2011, in baza unei directive a Uniunii Europene privind scoaterea din uz a acestor autovehicule, aflata in dezbaterea Executivului european, costurile de casare si dezmembrare urmand sa fie suportate de la bugetul de stat, informeaza Ziarul Financiar.

Din categoria masinilor non-euro mai fac parte masini precum Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault 16, Renault 21, Opel Kadett, Renault 5, anunta Evenimentul Zilei.

Parcul de masini din Romania are o varsta medie de peste 13 ani, iar autoturismele cu norma de poluare non-euro, Euro 1 si Euro 2 reprezentau, in 2005, aproximativ 90% din structura acestuia. “La nivelul Uniunii Europene se discuta tot mai intens asupra unei directive de scoatere din circulatie incepand cu anul 2011 a autoturismelor non-euro. In aceste conditii, Romania va asigura de la bugetul de stat toate costurile de casare si dezmembrare a autoturismelor non-euro”, arata un document guvernamental, citat de Gardianul.