Conditiile si modul in care se va face restituirea diferentei se regasesc in textul Normelor metodologice de aplicare a ultimei variante a taxei auto, aflat inca in dezbateri. Proiectul actului prin care se reglementeaza modul de aplicare a viitoarei ordonante nu este public, motiv pentru care la ora actuala nu se stie daca statul va inapoia cetatenilor diferenta de bani conditionat sau nu, informeaza Gandul.

„Normele metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta prin care se doreste modificarea variantei actuale a taxei auto pot fi publicate numai in momentul in care actul normativ care sta la baza acestor norme va fi aprobat”, se arata in raspunsul primit de la Ministerul Finantelor, unul dintre cei doi initiatori ai proiectului.

Premierul Calin Popescu Tariceanu le-a comunicat ministrilor, la inceputul sedintei Guvernului de ieri, ca taxa pentru poluare are, pe langa aspectele referitoare la protectia mediului, si considerente economico-sociale, fiind important sa nu „ne sabotam propriile eforturi de dezvoltare“. „Avem interesul sa nu ne sabotam propriile eforturi de dezvoltare economica si de crestere economica sustinuta, in care sectorul constructiei de autovehicule devine unul dintre cele mai importante. Avem interes sa ne pastram locurile de munca si sa crestem numarul acestora, nu prin transformarea Romaniei intr-un cimitir de masini vechi aduse din Europa Occidentala sa punem in pericol locurile de munca din economia romaneasca“, a spus Tariceanu, citat de Gardianul.

Audiere publica
Evenimentul Zilei anunta ca Incepand de azi, taxa de poluare auto va fi supusa unei proceduri de audiere publica. Pana pe 10 aprilie, oricine isi poate exprima opinia despre noua forma de calcul a taxei, prin accesarea: www.taxapoluare.audieripublice.ro.

Citeste si:

Parerile exprimate pana la termenul-limita pe mai putin de trei pagini fiecare, vor fi luate in considerare la elaborarea legii. Varianta de calcul supusa dezbaterii publice este stabilita in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon si de noxe, si va scadea odata cu valoarea autovehiculului.

Ministrul Mediului, Attila Korodi, a explicat ca valoarea taxei scade o data cu valoarea masinii, astfel incat pentru inmatricularea unei masini noi se va plati mai mult decat pentru inmatricularea uneia vechi, care va mai polua o perioada scurta de timp. “Proportia va fi de 30% dioxid de carbon si 70% alte noxe, precum oxizi de azot, bioxizi de sulf sau praf, pentru masinile Euro 4 si Euro 3. Valoarea taxei scade pe masura ce scade si valoarea masinii”, a spus Korodi. El a precizat ca proiectul de ordonanta are aprobarea Co­misiei Europene si se elimina riscul continuarii procedurii de infrigement, scrie Jurnalul National.

Reducere pentru filtre
Potrivit Cotidianul, posesorii de masini cu motoare diesel, dotate cu filtre de particula de praf, vor primi o reducere de 25% din taxa pe autovehiculul respectiv, a declarat ministrul Korodi.