Ciocolata a devenit o afacere de 250 de milioane de euro, iar specialistii estimeaza ca piata este in crestere datorita consumului si a investitiilor.

Piata ciocolatei ar putea creste in acest an cu circa 10-20%, la 275-300 milioane de euro, ca urmare a cresterii consumului si a investitiilor, estimeaza producatorii din domeniu. "Piata ciocolatei s-a ridicat in 2007 la circa 250 de milioane de euro, iar pentru acest an ne asteptam la o rata de crestere de doua cifre. Firmele de cercetare prevad o crestere mai mare de 20%, dar estimarile noastre indica un avans sub acest nivel", a declarat Peter Muller, director producator ciocolata, citat de Evenimentul Zilei.

Potrivit Curentul, segmentul principal este ocupat de tabletele de ciocolata, cu 80% din totalul vanzarilor, restul de 20% fiind acoperit de batoane si praline.

Numarul unu la cresterea vanzarilor sunt insa pralinele (cu 40%), segmentul de batoane a avut o crestere cu 25% in 2007, iar tabletele cu 10%, in functie de valoare. "Segmentul tabletelor reprezinta aproximativ 60% din piata de ciocolata, iar Milka detine 20% din acest segment. De asemenea, Milka detine mai mult de 10% din piata totala a segmentului de ciocolata premium din Romania", a spus Doina Cavache, Corporate affairs manager la Kraft Foods Romania, transcrie Adevarul.

Factorii care contribuie la cresterea pietei sunt stilul de viata, consumul si ritmul vietii urbane care este tot mai alert. "Studiile vorbesc despre o crestere de 20%, dar estimarile noastre interne spun ca aceasta crestere va fi cuprinsa intre 10 si 20%", a declarat, ieri, pentru agentiile de presa, directorul general al Kraft Foods Romania, Peter Muller.

Cu toate acestea piata interna nu se compara cu pietele europene. Un roman consuma in medie de cinci ori mai putina ciocolata decat locuitorii din tarile Europei de Vest. Astfel, daca un roman mananca, in medie, 2 kg de ciocolata pe an, cei din vestul continentului consuma intre 8 si 10 kg de ciocolata pe cap de locuitor annual. Numai anul trecut in Romania s-au vandut tablete de ciocolata in valoare de aproximativ 393 milioane lei, anunta Gandul.

Si un exemplu evident din acest punct de vedere: brandul Milka a fost lansat in Romania in anul 2002, iar in cei sase ani de la lansare s-au vandut aproape 10.000 de tone de ciocolata.

In Romania, Kraft Foods detine o fabrica de ciocolata la Brasov cu cinci linii de productie, iar Milka este prezenta in Europa si in America. Kraft Foods Romania a inregistrat in anul 2006 o cifra de afaceri de peste 400 milioane de lei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.