Lyle Watters, cel care a negociat preluarea, declara intr-un interviu acordat in exclusivitate BusinessWeek Romania: “Misiunea mea s-a incheiat in termeni de finalizare a negocierii contractului. Dar nu voi pleca, pentru ca voi deveni presedinte al consiliului de administratie al Ford Romania”

Preluata oficial la sfarsitul saptamanii trecute, fabrica de la Craiova va intra intr-un proces de tranzitie care va dura pana la momentul introducerii in productie a unui model total nou, in 2009, timp in care accentul va fi pus pe dezvoltarea facilitatilor, pregatirea pentru productia noilor modele si pe inceperea programului de angajari. Planurile de investitii vizeaza cresterea numarului de angajati de la 3.900 la peste 7.000 de oameni, investirea a 675 milioane de euro si atingerea unui nivel de productie de 300.000 de unitati pe an.

La momentul atingerii capacitatii maxime de productie, uzina de la Craiova va fi una dintre cele mai importante detinute de constructorul american in Europa, iar influenta sa va fi resimtita in operatiunile generale ale Ford. Transit Connect, primul model care va fi produs la Craiova poate avea efecte pe continentul nord-american urmand sa intre la vanzare pe anumite piete din America incepand cu vara anului 2009. In SUA, Ford incearca sa ii convinga pe oficialii din New York sa accepte o versiune a Transit Connect ca taxi.

In acelasi numar, BusinessWeek Romania va prezinta un dosar special dedicat crizei financiare pe care Romania incearca sa o evite, in conditiile in care moneda nationala este supusa unei duble presiuni: una venita de pe piata externa din cauza recesiunii economice din Statele Unite si una din partea pietei interne. Deprecierea excesiva din prezent se datoreaza si scaderii productivitatii si adancirii deficitului de cont curent.