Ministerul Transporturilor a realizat proiecte de infrastructura in valoare de 420 de milioane de euro, la care se adauga cofinantarea din partea statului roman. Primele cereri pentru banii europeni vor fi depuse in aprilie.

Comisia Europeana va primi luna viitoare cereri de finantare nerambursabila in valoare totala de circa 420 de milioane de euro, pentru o serie de proiecte care vizeaza modernizarea si dezvoltarea infrastructurii, de la Ministerul Transporturilor. "In prima jumatate a lunii aprilie vor fi trimise Comisiei Europene primele cereri de finantare pentru proiectele din cadrul programului operational sectorial de transport, in valoare totala de circa 420 de milioane de euro, bani nerambursabili. Toate studiile de fezabilitate au fost avizate de consultantii Comisiei, ceea ce inseamna ca sansele ca solicitarile sa fie aprobate sunt de aprope 100%", a explicat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor.

FINANTARE. Cea mai mare parte a banilor ceruti, respectiv 200 de milioane de euro, va fi alocata pentru realizarea proiectelor de modernizare a infrastructurii rutiere, respectiv realizarea tronsoanelor de autostrada Arad - Timisoara si Cernavoda - Constanta, precum si pentru varianta ocolitoare a Constantei. De asemenea, pentru prelungirea digului de larg din portul Constanta, finantarea se ridica la 120 de milioane de euro, iar pentru realizarea podului peste Canalul Dunare - Marea Neagra, solicitarea este de 30 de milioane de euro. In plus, Romania ar putea beneficia de 20 de milioane de euro pentru cresterea capacitatii feroviare din Portul Constanta.

BANI. Cofinantarea din partea statului roman la aceste lucrari difera de la un proiect la altul, motiv pentru care nu se poate sti exact suma totala, a explicat Orban. Ministrul a adaugat ca valoarea cofinantarii este cea stabilita in cadrul programului operational sectorial de transport. Domeniul transporturilor va beneficia in perioada 2007-2013 de 4,9 miliarde de euro pentru constructia si modernizarea de autostrazi, drumuri europene si nationale, aeroporturi si porturi nationale si regionale care fac parte din reteaua transeuropeana de transport TEN-T, cai ferate. Din suma totala, 4 miliarde sunt asigurate din Fondul de Coeziune si Fondul European pentru Dezvoltare Regionala, ambele fonduri structurale, iar 0,9 miliarde reprezinta cofinantarea obiectivelor de investitii din partea statului roman.

BECHTEL. Autostrada Transilvania, ce face legatura intre localitatile Brasov, Cluj si Bors, ar putea fi inclusa intr-un nou coridor de transport paneuropean, masura ce va face posibila finantarea autostrazii din fonduri europene. Coridorul ar urma sa patrunda pe teritoriul Romaniei la Bors, va parcurge traseul Autostrazii Transilvania, apoi Autostrada Brasov - Bucuresti si apoi spre Portul Constanta. "Exista o declaratie comuna a Ungariei, Poloniei si Slovaciei cu privire la realizarea unui nou coridor paneuropean, pe axa nord-sud, care va fi o alternativa la coridorul IX. Prin aceasta, Autostrada Transilvania ar deveni proiect eligibil pentru fonduri europene", a explicat Ludovic Orban.
Oficialul a spus ca la 5 aprilie va avea loc o reuniune la Ljubljana, unde vor participa toti ministrii de Transport din statele membre UE, iar unul dintre subiecte va fi realizarea acestui coridor.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.