Repozitionarea Cocor pe nisa luxului, inceputa inca de anul trecut prin alocarea unei investitii de 18 milioane de euro, ar aduce magazinului Cocor o dublare a veniturilor in 2010, la cel mult 10 milioane de euro si o afluenta de turisti straini in centrul istoric al Capitalei.

In noiembrie 2006, Dan Barbulescu prelua functia de presedinte al Consiliuluide Administratie al Cocor S.A., dupa decesul predecesorului sau, Ioan Banu. Membru al board-ului Cocor inca din septembrie 2004. Barbulescu a hotarat atunci, de comun acord cu restul Consiliului, sa dea o noua identitate magazinului Cocor, emblematic in peisajul istoric al Capitalei. A ales luxul, o industrie in plina ascensiune si prezenta in parcurile marilor retailer din Romania.

“Aici este un loc gol si cine-l umple va beneficia de aceasta pozitie cel putin 10 ani pana cand piata bunurilor de lux va ajunge la maturitate in Romania”, declara, pentru Wall-Street, Dan Barbulescu, presedinte Cocor S.A. “Aici” inseamna retail-ul de lux si pozitionarea acestuia in zona istorica a Capitalei, care beneficiaza in plus de potential turistic, un atu in fata zonelor explorate pana acum de mari retail-eri de lux, cum este nordul Capitalei (Baneasa Shopping City).

Proiectul a demarat la sfarsitul lui 2006 cu aprobarea bugetului de catre actionari si a continuat cu procesul de autorizare, urmand ca magazinul Cocor sa se inchida in luna mai a acestui an. "Vom lansa Mediafatada in octombrie 2008, iar magazinul se va redeschide in octombrie 2009", rezuma Barbulescu etapele modenizarii Cocor, cifrand investitia totala la 18 milioane de euro.

“Estimam recuperarea investitiei in 10 ani si, chiar daca numarul de cumparatori va scadea de peste cinci ori, mizam crearea in centrul istoric a unei locatii de lux de dimensiuni semnificative pentru o clientela structurata pe 50% bucuresteni, 40% turisti romani, 10% turisti straini, totalizand un numar de cumparatori unici situat intre 20.000 si 30.000 pe an si un numar de vizitatori doar cu putin mai mare”, argumenteaza Barbulescu.

Trecerea la lux se va reflecta mai ales in cifra de afaceri a companiei, dupa ce anul trecut a raportat 5 milioane de euro. “Pentru 2010 estimam o dublare a cifrei de afaceri la 10 milioane de euro si o profitabilitate operationala situata intre 30 si 35%, fata de 25% in prezent”, spune Barbulescu.

Cocor, din brand intr-o locatie de branduri

“Cocor este mai mult o locatie decat un brand si va deveni o locatie de branduri”, spune Barbulescu, nefiind interesat de schimbarea numelui magazinului odata cu finalizarea procesului de modernizare a cladirii.

Proiectele de arhitectura sunt realizate cu Artproiect Ion si Vlad Simionescu si Asociatii, iar pentru Mediafatada am beneficiat de consultanta unei companii americane StandardVision si am ales solutia competitiva data de Daktronics, a mai precizat presedintele Cocor. Constructorii nu au fost dezvaluiti, fiind in curs de selectare in urma anuntului public facut recent.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.