BusinessWeek Romania va prezinta in numarul din aceasta saptamana o analiza a modului in care cea mai mare companie romaneasca in topul capitalizarii la bursa, Petrom, se straduieste sa opreasca declinul productiei autohtone de hidrocarburi si sa-si modernizeze capacitatile de rafinare si eforturile de marketing.
Nevoia actuala de hidrocarburi a Romaniei nu poate fi satisfacuta decat in proportie de 35-40% din productia interna. Singurul producator autohton de petrol, Petrom, a raportat o scadere a productiei de titei pana la nivelul de 4,54 de milioane de tone (aproximativ 32 de milioane de barili). ”Zacamintele noastre sunt foarte mature si inregistram un declin al productiei de 6 pana la 10% pe an. Dupa cum ati observat din rezultatele noastre anul trecut, am avut o scadere de 5% per total, dar am reusit ceva – am oprit declinul la productia de titei”, explica Mariana Gheorghe directorul general executiv al Petrom.

Pentru ca austriecii de la OMV sa poata face din Petrom un motor tot mai important de profit in cadrul grupului, au nevoie de investitii pentru gasirea de noi zacaminte de petrol. OMV are in plan pentru Petrom investitii de 1,5 miliarde de dolari pana in 2010, nu doar pentru explorare si productie, ci si pentru diminuarea consumului energetic propriu si eficientizarea operatiunilor si proceselor companiei.

Mentinerea productiei de petrol si gaze naturale a Petrom la un nivel semnificativ nu este o miza doar pentru companie sau pentru actionarii acesteia, este la fel de importanta si pentru statul roman. In ultimii trei ani, incasarile bugetului de stat din plata redeventelor exploatarii hidrocarburilor din subsolul României provenite in principal de la Petrom si Romgaz au insumat 2,3 miliarde de lei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.