“La sfarsitul lui 2007, CFR SA inregistra o datorie de peste 1.100 milioane de lei catre Electrica si bugetul de stat. O parte din datorii sunt pentru creditele externe neachitate. Incercam promovarea unei ordonante de urgenta prin care sa fie stinse unele datorii”, ne-a declarat directorul general al CFR SA, Constantin Manea. Reprezentantii Ministerului Transporturilor spun ca emiterea ordonantei de urgenta este necesara pentru asigurarea resurselor banesti pentru repararea infrastructurii feroviare. “Infrastructura feroviara este intr-un stadiu avansat de degradare. In prezent, peste 5.000 kilometri de infrastructura feroviara sunt scadenti la revizia capitala, respectiv 40% din totalul caii ferate. Aproximativ 11.000 de poduri si podete sunt scadente de revizia capitala, respectiv 61% din totalul acestora.

Peste 3.200 de poduri si podete, din cele 11.000, au durata de viata expirata si 95% din instalatiile de centralizare electrodinamica si 86% din instalatiile fixe de tractiune electrica sunt scadente la revizia capitala”, se arata in nota de fundamentare a a ordonantei de urgenta. Potrivit Ministerului Transporturilor, CFR SA a ajuns în aceasta situatie din cauza subfinantarii o perioada lunga de timp, dar si ca urmare a neîncasarii sumelor aferente prestatiilor efectuate catre CFR Calatori. “Stadiul avansat de degradare al infrastructurii determina existenta unui numar de 373 de restrictii de viteza. Zilnic se produc zeci de defectari ale elementelor infrastructurii feroviare, cu implicatii majore asupra regularitatii circulatiei trenurilor si crearea premiselor pentru producerea de evenimente feroviare”, se mai arata in nota de fundamentare a actului normativ.