Romania continua sa perceapa taxe de drumurile nationale, desi in tarile Uniunii Europene nu s-au aplicat niciodata. Directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNDANR) Ecaterina Munteanu spune ca directiva Europeana 62/1999 ne permite sa aplicam tarifele de utilizare a infrastructurii rutiere.
“Conform Uniunii Europene, in cazul in care ai o retea de autostrazi bine definita, se percepe un tarif de utilizare a infrastructurii rutiere pentru toate tronsoanele de autostrada. In cazul in care nu ai aceasta retea de autostrazi, tariful de utilizare a infrastructurii se poate institui pe drumul cu clasa cea mai ridicata. In Romania, drumurile nationale si cele europene au cea mai ridicata clasa”, ne-a explicat Ecaterina Munteanu.

Rovinieta cu valabilitate de 12 luni, pentru camioanele care au o capacitate de peste 12 tone si mai mult de patru axe, costa 1.210 euro. “In Ungaria si Bulgaria cea mai scumpa rovinieta costa aproximativ 800 de euro. Majorarea tarifelor pentru rovinietaa, de la 1 ianuarie, a fost de numai 40%. Conform Directivei 62, majorarea tarifelor pentru rovinieta ar fi trebuit sa fie de 60%. Anul acesta nu mai cresc preturile pentru roviniete”, ne-a spus Ecaterina Munteanu. Directorul comercial al CNADNR a precizat ca rovinieta cu valabilitate 7 zile costa 3 euro, “in timp ce in Ungaria, rovinieta pe patru zile costa 7 euro. “Pana la 1 ianuarie 2008, in Ungaria s-a perceput rovinieta numai pe cei aproximativ 600 de kilometri de autostrada. De la 1 ianuarie, in Ungaria se plateste rovinieta si pe anumite drumuri nationale. In Bulgaria se plateste rovinieta pe toate drumurile nationale si tronsoanele de autostrada”, ne-a mai declarat reprezentantul CNADNR.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.