. "Pentru realizarea Aeroportului International Brasov-Ghimbav este nevoie in acest moment de realizarea proiectului privind imprejmuirea obiectivului", sustine presedintele Comisiei de Monitorizare a Investitiilor, consilierul judetean independent Iancu Vespasian.

El a mai precizat ca "exista norme europene stricte in ceea ce priveste imprejmuirea unui aeroport". Potrivit unui studiu elaborat de o firma germana, costurile pentru realizarea retelei de drumuri si a sistemului de utilitati se ridica la aproximativ 80 milioane de euro, din totalul estimat de 220 milioane de euro necesari realizarii acestui obiectiv. Tocmai de aceea reprezentantii Consiliului Judetean mizeaza pe sprijinul Guvernului. "Am discutat cu cei de la Distrigaz Sud, care s-au aratat interesati sa faca din surse proprii reteaua de gaz. Sunt si alti retelisti interesati, pentru ca, in mod logic, aeroportul va fi un consumator important", a mai sustinut Vespasian. Merita amintit ca dupa zece ani de discutii anul trecut concernul Intelcan Technosystems din Canada a castigat licitatia pentru constructia aeroportului. Acest fapt s-a petrecut desi 23 de firme, dintre care 12 din Romania si 11 din Italia, Germania, Austria, Israel, Canada si Turcia, au intrat in posesia documentatiei de liciatie, doar cei de la Intelcan au depus o oferta concreta. In materie de garantare fata de investitori, reprezentantii CJ Brasov sustin ca folosesc o modalitate solicitata de partenerul canadian si acceptata de banci, data fiind categoria proiectului – de tip Greenfield. Mai exact, se solicita garantii pentru un proiect care nu are un istoric fizic sau economico-financiar.