Procesul de privatizare a Companiei CFR Marfa prevede vanzarea in totalitate a pachetului de actiuni detinut de stat, prin licitatie deschisa, cu precalificare sau prin negociere directa. Suma obtinuta in urma vanzarii ar trebui sa fie de minim un miliard de euro.

"Obiectivul nostru este ca pana la sfarsitul anului sa finalizam privatizarea companiei. Pentru privatizarea CFR Marfa, licitatia va trebui sa fie deschisa, transparenta, cu precalificare, ca sa putem avea un investitor serios, cu experienta in operarea transportului de marfa si de a carui cifra de afaceri se va tine seama", a precizat ministrul transporturilor, Ludovic Orban, citat de Romania Libera.

Participatia statului in cadrul companiei de transport feroviar de marfa, reprezentand 100% din capital, se va vinde integral prin licitatie si nu se are in vedere o eventuala listare la bursa.

Anuntul a primit raspuns imediat, doua fonduri de investitii din Occident aratandu-se deja interesate de preluarea companiei de transport feroviar. Potrivit lui Dragos Tanasoiu, secretar general in Ministerul Transporturilor, firmele care au realizat strategia de privatizare, Deloitte si Bostina si Asociatii, au primit deja doua oferte de cumparare a companiei de transport feroviar, insa au refuzat sa pronunte numele acestora.

Intregul pachet de actiuni pe care il detine la CFR Marfa va fi scos la licitatie, reprezentand 100% din capitalul societatii. Potrivit Evenimentul Zilei, societatea este estimata la peste 1 miliard de euro. „Am primit indicatii clare sa oprim privatizarea daca pretul va fi mai mic de un miliard de euro“, a declarat Dragos Tanasoiu.

Pentru optimizarea rezultatelor, statul ar trebui sa impuna firmelor interesate anumite conditii de precalificare. "Nu vrem sa vina o firma care fabrica pantofi, va trebui ca investitorul sa aiba profilul CFR Marfa, sa aiba o cifra de afaceri destul de mare si capacitate investitionala", a spus Orban, pentru Adevarul.

Wall-Street informeaza ca vanzarea nu este realizabila, fara acordul AVAS. "Autoritatea care va decide realizarea privatizarii CFR Marfa si care trebuie consultata este Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statutului. De asemenea, va trebui sa se ceara un punct de vedere din partea Uniunii Europene pentru ca procedurile de privatizare sa fie in conformitate cu reglementarile UE, iar in ultima instanta strategia de privatizare se va aproba prin hotarare de Guvern", a declarat ministrul transporturilor, Ludovic Orban.

Sumele vehiculate pentru achitionarea companiei de stat au urcat pana la trei miliarde de euro. CFR Marfa detine circa 70% din piata interna a transportului de marfa la un parc de 15.000 de vagoane, din care 9.000 in exploatare si circa 1.000 de locomotive si are o forta de munca de circa 19.000 de angajati.

Gandul apreciaza ca intreprinderea ocupa locul 7 in Europa .

“An de an pierdem cate putin din cota de piata, in special in favoarea transportului rutier. In ceea ce priveste pozitia noastra regionala, CFR Marfa este al saptelea mare transportator de marfuri din Europa”, a declarat Liviu Bobar, director general al CFR Marfa.

CFR Marfa a incheia anul trecut cu o cifra de afaceri de circa 400 de milioane de euro si un profit net de aproximativ 10 mil. euro, conform estimarilor sale.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.