Supermarketurile nu pot garanta ca pretul afisat la raft este cel platit de client la casa. Etichetele de la raft pot fi dezlipite si lipite apoi pe alte produse.
Practica internationala arata ca exista diverse persoane care-si omoara timpul prin hipermarketuri cu scopul de a fura sau de a cumpara produse la preturi mai mici prin mutarea etichetelor de la un produs mai ieftin la altul mai scump. Retelele de retail care doresc sa-si protejeze clientii de aceste accidente sau de eventualele greseli umane sau tehnice pot adera la Codul bunelor practici elaborat de catre Asociatia Nationala de Codificare a articolelor in sistemul GS1.

DISCIPLINA. Codul ofera un pachet de reguli cu privire la etichetare menite sa protejeze consumatorul avand in vedere ca in magazinele care utilizeaza identificarea automata a produselor prin scanarea codurilor de bare, produsele nu sunt identificate prin preturi individuale, ci prin etichete de raft. Pozitia etichetei trebuie sa fie legata de cea a articolului fie prin utilizarea unui adeziv care sa nu permita mutarea acesteia, fie prin desingul raftului. Pe eticheta trebuie sa apara pe langa pret si descrierea articolului, indicarea marimii sau a greutatii.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.