Practica internationala arata ca exista diverse persoane care-si omoara timpul prin hipermarketuri cu scopul de a fura sau de a cumpara produse la preturi mai mici prin mutarea etichetelor de la un produs mai ieftin la altul mai scump. Retelele de retail care doresc sa-si protejeze clientii de aceste accidente sau de eventualele greseli umane sau tehnice pot adera la Codul bunelor practici elaborat de catre Asociatia Nationala de Codificare a articolelor in sistemul GS1.

DISCIPLINA. Codul ofera un pachet de reguli cu privire la etichetare menite sa protejeze consumatorul avand in vedere ca in magazinele care utilizeaza identificarea automata a produselor prin scanarea codurilor de bare, produsele nu sunt identificate prin preturi individuale, ci prin etichete de raft. Pozitia etichetei trebuie sa fie legata de cea a articolului fie prin utilizarea unui adeziv care sa nu permita mutarea acesteia, fie prin desingul raftului. Pe eticheta trebuie sa apara pe langa pret si descrierea articolului, indicarea marimii sau a greutatii.