Dupa succesele inregistrate in ultimul timp, pe piata investitiilor auto, japonezii de la Mitsubishi au fost invitati sa deschida o unitate de productie in Romania.

Dupa succesul fabricii Dacia-Ranault de la Pitesti si venirea Ford la Craiova, premierul Calin Popescu Tariceanu le-a propus producatorilor Mitsubishi sa investeasca intr-o unitate de productie in Romania. Tariceanu accentueaza ca, in tara noastra, industria auto este, la ora actuala, una dintre cele mai puternice ramuri industriale si ca dezvoltarea, in continuare, a acesteia, atat din punct de vedere al productiei propriu-zise, cat si al productiei subansamblelor si componentelor este prioritara pentru autoritati.

"Proiectul meu si al Guvernului este crearea unei industrii auto puternice in Romania. In plus, potentialii investitori pot beneficia de forta de munca bine calificata, atat la nivel mediu, cat si universitar", a declarat Tariceanu, citat de Ziua.

Potrivit Wall-Street, seful Executivului a motivat prin experienta producatorului francez Renault, care a preluat uzinele Dacia si a amintit faptul ca un al doilea producator, compania Ford, va finaliza in curand preluarea uzinelor Daewoo de la Craiova.

Proiectul japonezilor inca se afla in faza de investigare, nici un raspuns sigur nu a fost vehiculat in presa de specialitate. Oficialii M Car Trading, importatorul autovehiculelor Mitsubishi in Romania, au spus, citati de Gandul, ca producatorul nipon se afla in faza de investigare a posibilitatii de a construi o fabrica in tara noastra.

O investitie pe piata romaneasca, ar putea sa ajute constructorul japonez sa isi indeplineasca obiectivul de crestere a profitului net de 250% in urmatorii trei ani, prin majorarea vanzarilor de pe pietele emergente. Mana de lucru ieftina reduce nivelul costurilor, un alt capitol pe care producatorii il iau in calcul este imbunatatirea eficientei. Deasemenea tinta celor de la Mitsubishi, vizeaza in principal regiunile bogate in resurse, precum Orientul Mijlociu, America Latina si Rusia, informeaza Adevarul.

De asemenea, grupul japonez intentioneaza sa comercializeze, in anul fiscal care se va incheia in luna martie, un volum de 1,42 milioane de vehicule, in crestere fata de nivelul estimat pentru acest an, de 1,337 miliarde vehicule. Compania se va concentra asupra vehiculelor de marime mica si mijlocie si a vehiculelor utilitare sport (SUV).

Conform Cotidianul, vanzarile Mitsubishi pe ansamblul anului 2007 pe pietele asiatice s-au majorat cu 8,5%, pina la 368.422 de unitati. In Europa, numarul unitatilor comercializate s-a cifrat la 66.670, cu 19,2% mai putin decit in 2006, in timp ce pe piata americana vanzarile au scazut anul trecut cu 15,1%, pana la 78.739 de masini.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.