Legea privatizarii Automobile Craiova a fost adoptata marti, Ford acceptand sa achite 28 de milioane de euro. Dupa venirea grupului american, Romania va deveni cel mai mare producator auto din centrul si estul Europei.

Camera Deputatilor a adoptat, marti, cu 238 de voturi ''pentru'', 16 ''impotriva'' si cinci abtineri, legea privind trecerea uzinei de la Craiova in proprietatea americanilor de la Ford. Desi, initial, nu se stia daca Ford sau Automobile Craiova trebuie sa plateasca suma reclamata de CE drept ajutor ilegal, Ziua anunta ca Ford a acceptat sa achite cele 28 de milioane de euro.

"Prin adoptarea legii speciale si in urma aprobarii Comisiei Europene, suntem pe deplin pregatiti sa finalizam toate eforturile depuse pana in acest moment si sa devenim proprietarii fabricii din Craiova, in viitorul cel mai apropiat", a spus presedintele Ford Europa, John Fleming.

“Suma de 27 de milioane de euro va fi platita de Ford", a declarat Fleming pentru Ziarul Financiar. El a adaugat ca banii vor fi virati luna aceasta, dupa ce legea cu privire la datoriile Automobile Craiova va trece de Camera Deputatilor.

Valoarea totala a sumei restituite este de 28 de milioane de euro, deoarece 1 milion de euro reprezinta dobanzile, ce vor fi platite in patru luni. Potrivit Evenimentul Zilei, suma care urmeaza sa fie achitata de catre compania americana, nu va fi scazuta din ajutorul de stat regional, promis de guvern, deoarece acesta va fi acordat doar dupa ce se va pune in practica decizia CE.

Fleming s-a intalnit marti, la Salonul Auto de la Geneva, cu premierul Calin Popescu Tariceanu, discutiile vizand urmatorii pasi pentru incheierea tranzactiei.

La aceasta intalnire, premierul a declarat ca Romania va deveni, dupa venirea grupului american Ford la Craiova, cel mai mare producator auto din centrul si estul Europei. „Ford va fi al doilea pol de constructie auto in Romania, iar eforturile mele se indreapta spre acest lucru“, a afirmat Tariceanu, citat de Gardianul. El a precizat ca numarul de angajati ai fabricii din Craiova ar putea fi suplimentat cu 7.000-9.000 de salariati. Tariceanu a mentionat ca s-a intalnit la inceputul saptamanii cu reprezentanti ai grupului Ford. „Suntem pregatiti sa facem inchiderea privatizarii la sfarsitul lunii, la Craiova. Acest lucru va semnifica trecerea uzinei din proprietatea statului la Ford“, a mai spus premierul.

Istoria Nokia pare sa se repete. Astfel ca, in timp ce la noi se va suplimenta numarul angajatilor, constructorul american a anuntat ca va reduce ritmul de productie in cadrul a trei uzine din Statele Unite ale Americii, prin disponibilizarea a 2.500 de angajati, informeaza Wall-Street.

Uzinele vizate sunt situate in orasele Chicago, Louisville si Cleveland. In jur de 2.500 de locuri de munca vor fi afectate de aceste masuri, a precizat Ford.

O a patra uzina, situata tot in Cleveland, a carei activitate a fost oprita din 2007, va fi repusa in functiune in al patrulea trimestru din 2008.

Demiterile in masa fac parte dintr-un plan pus in aplicare la inceputul lui 2008, un plan de restructurare in urma caruia vor fi reduse 12.000 de locuri de munca in America de Nord.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.