Piața adezivilor din România s-a ridicat anul trecut la 120 de milioane de euro, iar estimările indică un avans până la 150 de milioane de euro în acest an. Producătorii se întrec în a deschide noi fabrici pentru a apuca cote de piață cât mai mari.

Anul trecut, piața de construcții din România a consumat 1.300.000 de tone de adezivi, valoare în creștere cu 30% față de anul 2006. Valoric, piața s-a ridicat la 120 de milioane de euro, a opinat Andrei Dumitrescu, directorul de vânzări și marketing al diviziei de adezivi al companiei Henkel. Șase mari producători – Henkel, Baumix, Gabbro, Baumit, Bengoss și Multistar – se luptă pentru a apuca o felie cât mai mare din această afacere. Majoritatea adezivilor care se comercia­lizează se produc în țara noastră, importurile nu sunt profitabile având în vedere că prețul pe tonă este mic, în jur de 120 de euro. Piața de adezivi este compusă din sisteme de placări, hidroizolație, gleturi, termosistem, produse pentru placări, silicoane, spumă poliuretanică, adezivi de montaj, ancore chimice și din adezivi comerciali, precum cei de uz școlar și birou, benzi adezive de putere și absorbante de umiditate.