Lucrarile pentru constructia autostrazii Transilvania ar putea fi stopate pentru ca autoritatile au ramas fara bani. Suma necesara lucrarilor de constructie aferente anului 2008 se ridica la 520 milioane de euro.

Ministerul Transporturilor a ramas fara bani, dupa ce a platit avansul de 30%, reprezentand 140 milioane de euro, potrivit directorului general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Mihai Grecu, citat de Adevarul.

Oficialul a declarat ca acestea au fost singurele fonduri de care a dispus ministerul. Bechtel, firm care se ocupa de constructia autostrazii, ar putea sista lucrarile, incazul in care statul nu gaseste fonduri alternative.
“Suma pe care am avut-o la dispozitie, 140 milioane de euro, a fost platita, dar constituie avansul de 30%. Nu am mai platit facturile pentru lucrari din decembrie”, a spus Grecu. Desi nu mai sunt fonduri pentru lucrari la Autostrada Transilvania in acest an, directorul general al CNADNR “viseaza” ca Autostrada Transilvania sa se finalizeze in 2012. “Fondurile pentru lucrari in acest an ar trebui sa vina de la buget, si astepta o rectificare bugetara in luna martie”, anunta Gardianul.

Mai mult, banii care au fost dati acum nu au avut acordul Scetauroute, firma franceza care supervizeaza lucrarile. Reprezentatul CNADNR sustine ca incidentul are la baza nesuprapunerea programului de lucru al companiei Scetauroute cu al firmei Bechtel.

Mihai Grecu sustine ca programul Scetauroute ar fi unul dintre motivele intarzierii lucrarilor. Si nu este singura intarziere provocata. Potrivit reprezentantului CNADNR, francezii trebuiau sa predea, inca din 2007, proiectul tehnic pentru reabilitarea drumului Arad-Timisoara, iar daca nu il vor finaliza pana la 1 martie, statul va include firma Scetauroute pe lista neagra.

In acelasi timp, in tara, se desfasoara proiecte alternative care insa au primit bani de la Comisia Europeana. Printre acestea se numara si contractul pentru reabilitarea drumului national (DN6), intre Caransebes si Lugoj, parte a retelei europene de drumuri. Contractul este cofinantat de Comisia Europeana prin facilitatea ex-ISPA si de catre Guvernul Romaniei prin bugetul de stat. Lucrarile ce urmeaza sa fie executate cuprind reabilitarea a 43,740 km de drum national intre Caransebes si Lugoj si modernizarea drumului national nr. 6. Valoarea totala a contractului este de 22,480 milioane euro (fara TVA), din care 16,69 milioane euro reprezinta contributia Comisiei Europene, informeaza Romania Libera.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.