Un nou instrument de marketing il incearca in aceasta saptamana pe consumatorul roman: cuponingul. Larg utilizat in lumea dezvoltata, cu predilectie de catre americani - care utilizau 3,5 miliarde de cupoane in 2003 -, cuponingul presupune obtinerea unui anumit discount - procent sau suma fixa - la cumpararea unui anumit produs, la casa, in schimbul unui cupon. Discountul este oferit de producator, intreaga operatiune de marketing este intermediata de o firma de cuponing, iar primele cupoane se vor gasi in ziarele de joi.

Daca in Statele Unite ziarele de duminica cuprind pagini intregi si chiar fascicule de cupoane, la noi prima etapa inseamna distribuirea a 2 milioane de exemplare, de fapt 7 tipuri de cupoane, care acorda reduceri intre 4.000 si 10.000 de lei la cumpararea a sapte produse alimentare. Cupoanele pot fi folosite in prima instanta in 620 de magazine din sapte mari orase - Bucuresti, Bacau, Brasov, Cluj, Constanta, Iasi si Timisoara -, urmand ca pana la sfarsitul anului sistemul sa capete o acoperire nationala.

Toate magazinele implicate vor avea sigla CuponPro

Citeste si:

Cupoanele se distribuie prin intermediul presei scrise, centrale - Adevarul, Evenimentul Zilei, Libertatea si Ziarul - si locale - Cuget liber (Constanta), Evenimentul (Iasi si Bacau), Transilvania Expres si Informatia Brasovului (Brasov) si Pro Bonus (Timisoara), desi, spune directorul companiei de cuponing, Tudor Fulea, ar putea fi la fel de bine aruncate din avion. Sistemul inseamna avantaje pentru toata lumea, spun promotorii sistemului de cuponing - pentru cumparatori, prin reducerea obtinuta, pentru producatori, prin cresterea vanzarilor, si pentru comercianti, care au un trafic mai mare de cumparatori.

Chiar daca cupoanele sunt distribuite cu miliardele, experienta statelor dezvoltate arata ca numai o mica parte sunt de fapt folosite - in Statele Unite 1 - 2 la suta, in Marea Britanie 10 la suta, in Canada 5 la suta. Chiar si asa, valoarea cupoanelor utilizate este de ordinul miliardelor de dolari. Ramane insa de vazut care va fi receptivitatea consumatorului roman.