„Aceasta taxa de prima inmatriculare ne va permite, in timp, sa penalizam masinile vechi printr-o taxa anuala, dar, pana atunci, hai s-o facem pe asta asa cum este ea acum, pentru ca asta permite sa intinerim parcul la intrare si sa dam 40 milioane de lei fiecaruia care-si caseaza masina“, informeaza Gardianul. Veniturile la bugetul de stat din plata taxei auto sunt estimate la 200 - 300 milioane de euro in acest an, in conditiile in care aceste incasari au ajuns la peste 300 milioane de euro anul trecut.

„Banii vor merge in continuare catre Ministerul Mediului. Noua formula aduce la fondul de mediu cu o treime mai putin decat inainte“, a mai spus Vosganian, explicand ca taxa auto a scazut, per total, dupa noua formula de calcul fata de anul trecut. Incasarile de la bugetul de stat au insumat anul trecut, potrivit lui Vosganian, 75 miliarde de lei (22,5 miliarde de euro), in crestere cu 19,45% fata de 2006. El a mai explicat ca, inainte de intrarea in UE, plata taxelor vamale crestea costul unei masini aduse din strainatate cu 20% pana la 30% si ca, in conditiile liberalizarii comertului, dupa aderarea la UE introducerea taxei auto a presupus scaderea acestui cost, in medie, la 3%.

Noua forma a taxei de inmatriculare merge pe principiul “cine polueaza plateste mai mult”, potrivit lui Teodor Atanasiu, presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului.