„Uite-l pe tanarul asta cum se da mare!“

Inainte de a veni la facultate in Bucuresti, la Cibernetica, Dragos vindea si cumpara calculatoare in Caracal. „Este bine ca vin dintr-un oras renumit pentru ca oamenii sa glumeasca oricand cu mine“, spune Dragos. Tot in orasul natal a avut si primul job: vanzator la magazinul parintilor sai. „Stiam cum sa fac gramezile de mere mai mari. Am observat ca, cu cat gramada este mai mare, de preferat direct din remorca, cu atat ai vanzare mai buna si nu conteaza calitatea produsului“, se amuza Dragos.

Venit cu gandul sa aiba propria afacere in Bucuresti, a infiintat SNS in 2002 si, timp de trei ani, „s-a rupt de lume“. A primit o sustinere financiara de cateva mii de dolari de la Viorel Anghel, un business angel, si a ajuns cu afacerea pana intr-acolo incat, anul acesta, va face primul milion de euro „din calculatoare“. „Totusi, nu a fost ca-n filme, pentru ca banii au intarziat, chiar daca eu aveam planurile, iar Linux pe atunci era foarte putin folosit. Practic, abia de vreo doi ani s-a dezvoltat foarte bine aceasta piata“, isi aminteste Dragos.

Desi este frecvent invitat la conferinte in domeniul IT si are o afacere pe care spera sa o vanda in cativa ani pe cateva milioane bune de euro, Dragos are de infruntat destule prejudecati. „Multi care vor citi vor spune: uite-l si pe tanarul asta cum se da mare si o face pe desteptul. Altii vor spune ca sigur sunt «baiatul cuiva», dar eu nu cred ca barometrul dezvolta rii personale tine cont daca ai 25 sau 40 de ani. Eu stiu doar ca am 10 ani de experienta in IT“, afirma directorul SNS.

Citeste si:

SMS-uri gratuite in doua luni

Proiectele la care lucreaza Dragos Manac pot deveni adevarati ghimpi in coasta marilor companii de telefonie mobila. Proiectul „goSMS“ a fost lansat acum o luna, timp in care 1.000 de utilizatori au adus sugestii pentru imbunatatirea lui. Odata lansat, va putea fi preluat gratuit de toti cei care au internet prin telefon si fiecare va putea trimite SMS-uri nelimitate si gratuite, prin telefon.

„Se instaleaza pe telefon o aplicatie Java pe care o facem noi, iar conditia este sa ai un text de publicitate la finalul SMS-urilor. Deja discutam cu cateva companii care sa faca publicitate si sa suporte aceste costuri“, spune Dragos. Pe de alta parte, „va fi neplacut pentru companiile de telefonie“, crede el. Un alt proiect al SNS este site-ul Ghelir.ro, care vinde un produs pe zi, incercand sa castige cat de mult posibil pe o piata a comertului online dominata de e-Mag.

„Pe piata IT este loc in toate domeniile, iar companiile puternice, cum ar fi Softwin, ar putea fi preluate pentru cateva miliarde de dolari. Cred ca Softwin poate ajunge la valoarea companiei Petrom in cativa ani“, spune Dragos. Cu toate acestea, piata IT duce lipsa de specialisti, crede seful SNS, pentru ca facultatile produc anual 9.000 de absolventi, iar piata are nevoie de 15.000.