Termenul limita pentru proiectul auto a expirat deja, de doua saptamani. Daca parlamentul nu rezolva urgent problema, ne asteapta Curtea Europeana de Justitie.

Romania a depasit deja cu doua saptamani ultimul termen pe care-l avea pentru a modifica taxa si a evita procesul la Curtea Europeana de Justitie. Desi proiectul de ordonanta privind modificarea taxei auto a fost facut public, el nu a fost inca adoptat de guvern, nici adus in discutie la intalnirea de miercuri a Executivului. Guvernul s-a eschivat, motivand ca doreste sa aiba consultari cu partidele.
"Speram ca in scurt timp sa avem forma finala a ordonantei de urgenta. Discutia privind taxa auto este una populista. Daca am fi avut majoritate parlamentara, problema ar fi fost rezolvata", a precizat Varujan Vosganian, citat in Ziarulde Iasi.

Reprezentantii Executivului european au avertizat, ieri, ca Romania poate fi data in judecata la CEJ pentru taxa auto daca Parlamentul nu modifica legea taxei auto cat de repede posibil, potrivit Gardianul. „Dupa cum a mai subliniat anterior, pana cand Romania nu adopta o noua legislatie in conformitate cu legile UE, Comisia nu este in masura sa comenteze, iar procedura de incalcare a Tratatului (infringement) continua“, a declarat un purtator de cuvant al CE. Perspectivele pentru autoritatile romane nu sunt deloc imbucuratoare, pentru ca trecerea la a treia etapa a procedurii de infringement inseamna sanctiuni ridicate.

Surse guvernamentale au declarat ca amanarea adoptarii ordonantei de urgenta vine chiar din partea UDMR, care vrea sa micsoreze nivelul taxei. Nici reprezentantii partidelor din opozitie nu s-au lasat convinsi, motivand ca „nu au ce negocia“. Mai mult, grupul parlamentar al PD-L a depus miercuri o motiune simpla in Camera Deputatilor prin care solicita anularea taxei de prima inmatriculare si returnarea banilor catre cetateni. Motiunea va fi dezbatuta luni in plen.

Premierul Tariceanu a declarat ca dezbaterile pe zona taxei au depasit limitele unei dezbateri „firesti“ si s-au transformat intr-o „campanie violenta de instigare la nesupunere civica“.Potrivit noii grile de taxare, valoarea taxei se va tripla la masinile noi Euro 4, dar va fi de zece ori mai mica pentru masinile Euro 1 cu o vechime de 14 -15 ani. Procedura Comisiei Europene a fost declansata in martie 2007, dupa ce taxa a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007. Cea de-a doua etapa a constat intr-un aviz motivat trimis la sfarsitul lunii noiembrie 2007, prin care Comisia cerea modificarea taxei pana la sfarsitul lunii ianuarie, in caz contrar urmand sa trimita cazul la CEJ.Ieri dupa-amiaza, PSD a depus in Parlament un proiect de lege privind eliminarea taxei auto.

Ministrul Economiei a precizat ca inainte de intrarea in Uniunea Europeana Romania avea o taxa pentru masinile noi de 20% din valoare, iar prin noua lege taxa a coborit la 3-4%. „UE nu ne-a solicitat decit sa ne adaptam la taxele pentru autoturisme existente in toate statele comunitare“, a mai spus Vosganian. „Guvernul actual vrea ca Romania sa fie o tara de masini first-hand, nu second-hand“, citeaza Cotidianul.

El si-a exprimat speranta ca motiunea privind taxa auto, depusa de catre PD-L, nu va trece. „Vom asista in Parlament la un exercitiu privind «arta razgandirii»“, crede Vosganian. va trece. „Vom asista in Parlament la un exercitiu privind «arta razgandirii»“, crede Vosganian.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.