Daca ancheta va indica incalcari ale legilor concurentei, companiile vor fi obligate sa plateasca amenzi in valoare de pana la 10% din cifra de afaceri anuala a grupului, chiar daca acest cartel a fost descoperit la subsidiarele din Germania ale companiilor. Autoritatile germane s-au sesizat dupa ce producatorii de ciocolata au scumpit produsele cu pana la 12% in decurs de doar cateva saptamani.

Motivul scumpirii: materia prima

Companiile au pus majorarile de preturi pe seama scumpirii materiei prime. De exemplu, pretul la cacao a cunoscut pe parcursul anului trecut o crestere de 32%, iar zaharul de 22%. Oficialii Nestle au mentionat ca in 2007 costurile cu laptele au crescut cu o treime, ajungand la 5,5 miliarde de dolari. In primele sase luni ale anului trecut, vanzarile Nestle, producatorul batoanelor KitKat, Aero si Yorkie au realizat vanzari de 32 de miliarde de euro. Alti patru producatori de ciocolata au fost verificati de Biroul Cartelului Federal German, conform BBC, insa numele companiilor nu au fost facute publice.