Desi a avut mici scapari, fratele mai mic al Touaregului s-a descurcat mai bine decat Volkswagen Caddy care nu a reusit sa obtina decat 4 stele.

Probleme au fost la testul de impact frontal. Desi habitaclul e un loc sigur, coloana de directie si locasul reliefat al contactului pot rani genunchii soferului. Ca urmare, masina a primit 14 puncte din 16 posibile la testul de impact frontal, informeaza Sotto.

Mini SUV-ul a primit punctaj maxim (18) atat la testul de impact lateral, cat si cel cu stalpul. Si la nivelul protectiei copiilor masina s-a descurcat exemplar, fiind cotata cu 4 stele din 5 posibile. Tiguan a fost usor penalizat deoarece etichetele care explica in ce conditii se monteaza un scaun pentru copii pe locul din fata au fost considerate cam evazive si se pot dezlipi. Datorita spoilerului apreciat ca fiind destul de sigur pentru un pieton, in cazul unui impact, Tiguan a reusit sa obtina 2 puncte din 4 posibile.

Mult diferit de fratele mai mare, Tiguan se remarca prin cateva calitati deosebite. Pe langa design-ul foarte expresiv si confortul neobisnuit, Tiguan ofera si o functionalitate deosebita: numeroase posibilitati de depozitare in plafon, portiere si sub scaune. Trenul de rulare al acestui autovehicul stabileste noi standarde in domeniul segmentului SUV, deoarece masina demonstreaza o tinuta de drum extrem de dinamica si de sigura. Potrivit Romania Libera, ultima generatie de sisteme de radio-navigatie (RNS 510) ii poarta pe ocupantii autovehiculului inapoi spre lumea civilizata utilizand functia off-road. Iar spatiul de incarcare ce poate fi extins pana la 1.510 litri, confera SUV-ului compact veleitati de van. De asemenea, Tiguan poate trage dupa el 2.500 de kilogram, avand cea mai buna sarcina la carlig, din clasa.

Citeste si:

Tiguan a fost dezvoltat pe paltforma actualei generatii Golf. Proiectul are suspensiile de la Passat si franele de la Phaeton. Noutatea o reprezinta noul sistem de tractiune integrala Haldex, care, in mod obisnuit, transmite 90% din puterea motorului puntii fata, dar care, la nevoie, poate distribui intregul cuplu rotilor din spate, relateaza Evenimentul Zilei.

Tiguan este primul SUV din lume disponibil in versiuni de motorizare cu turbocompresie. Adica, cu propulsoare supraalimentate atat de o turbina, cat si de un compresor (TSI). Avantajul? Mai multa putere pe o plaja larga de turatii, consum redus si nivel scazut de noxe. Astfel, gama va fi compusa din trei motoare TSI si doua TDI. Dintre acestea, complet noi sunt TDI-urile silentioase cu common rail si injectie directa. Acestea dezvolta 103 kW/140 CP si 125 kW/170 CP la 1.750 rpm, in timp ce cuplul este de 320 Nm, respectiv 350 Nm la aceeasi turatie. Ambele motorizari satisfac normele Euro 5, care vor intra in vigoare de-abia in 2009. Jurnalul National precizeaza ca, motoarele cu injectie directa si turbina vor dezvolta 110 kW/150 CP, 125 kW/170 CP si 147 kW/200 CP, iar cuplul la acelasi nivel atingand 240 Nm inca de la 1.750 rpm.

Noul model Volkswagen, Tiguan, a avut un real succes o data cu lansarea pe piata din Romania, din 17 ianuarie. Corporatenews anunta ca, inca dinainte de a aparea in showroom-uri acesta a primit deja comenzi care acopera primele opt luni de productie. Astfel primele livrari vor intarzia deoarece germanii nu s-au asteptat la o cerere atat de mare. Conducerea VW anunta ca vor lansa un program prin care clientii isi vor putea comanda un Tiguan inca din faza de productie a acestuia din lotul pentru anul 2009.