"Comisia se va pronunta asupra contractului, cu exceptia unor clauze contractuale legate de ajutorul de stat regional. Va fi emisa o solutie prin care Ford sa preia Automobile Craiova, urmand ca, dupa aceea, sa se discute mai pe larg problemele privind locurile de munca si dezvoltarea infrastructurii in zona fabricii", au declarat surse guvernamentale, citate de Mediafax.

Membrii comisiei de privatizare ar urma sa se intalneasca in urmatoarele zile pentru a discuta despre finalizarea tranzactiei.

Comisia Europeana a lansat, in octombrie 2007, o investigatie privind posibilele ajutoare de stat acordate Automobile Craiova in cadrul procesului de privatizare, uzina auto fiind preluata, in luna septembrie, de grupul american Ford.

Comisia a cerut Romaniei sa suspende orice subventii ilegale pana la finalizarea investigatiei.

Citeste si:

Presedintele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului, Teodor Atanasiu, a declarat, recent ca CE ar putea ridica o serie de obiectii la privatizarea Automobile Craiova cu grupul amercian Ford care sa impuna modificarea anumitor prevederi din contract, dar nu si anularea tranzactiei.

Autoritatile romane au conditionat privatizarea Automobile Craiova, prin AVAS, de indeplinirea mai multor conditii, precum atingerea unui nivel minim al productiei de 200.000 de masini pe an, in al patrulea an de la transferul uzinei, continuarea activitatilor actuale pe o perioada de patru ani si mentinerea numarului de angajati.

Executivul Uniunii a anuntat ca va verifica daca aceste conditii au facut ca pretul de vanzare sa fie mai mic decat in cazul in care tranzactia ar fi fost neconditionata. Daca acest fapt se va confirma, CE ar putea considera ca privatizarea a inclus acordarea unor ajutoare de stat.