Potrivit AFEER, "au aparut situatii de competitie incorecta si acces discriminatoriu, in special datorita cadrului de reglementare neexplicit in cazul importurilor de energie electrica din tarile vecine care nu fac parte din UCTE, permitand unui participant la piata nerespectarea obligatiilor contractuale asumate, ceea ce a generat pierderi financiare”. Situatia la care se face referire este importul de energie electrica din Republica Moldova efectuat anul trecut de catre Electrica, ce a importat energie de la RAO UES, operator rus de import si export de energie electrica din Transnistria. Problema cu aceasta energie a fost ca a fost cumparata putin mai ieftin din cauza secetei de anul trecut, insa intrarea acesteia in sistemul energetic national a dus crearea unor dezechilibre, care au fost platite de catre furnizori.

MONOPOL DAUNATOR. Furnizorii mai reclama caracterul de monopol al productiei de energie electrica care a condus la protejarea producatorilor prin cresteri artificiale ale preturilor de vanzare pe piata concurentiala. Mai exact, producatorii au urcat pretul pe OPCOM in 2007, ceea ce a facut ca furnizorii sa cumpere aceasta energie scumpa, si apoi sa o distribuie tot la un pret mare consumatorilor finali, in principal celor industriali. AFEER spune ca aceste cresteri au avut influente directe in intreaga economie nationala.

Asociatia mai reclama si situatii de incalcare a accesului nediscriminatoriu la cantitatile de energie. Problema este simpla: ordinul 408 din 2006 obliga toti producatorii de energie sa vanda energia numai pe OPCOM. Insa pe OPCOm nu doar se vinde energie, ci se si cumpara. Mai exact, Asociatia Furnizorilor spune ca au existat cazuri cand producatorii au scos la vanzare energie la un pret mare. In acelasi timp, au existat cazuri cand aceiasi producatori au raspuns la cererile de energie, cereri in care pretul de cumparare stabilit de furnizor era mult mai mic decat pretul cu care in mod normal respectivul producator punea energia la vanzare.