Daca 2007 a fost anul centrelor de suport IT, anul acesta gigantii internationali vor tatona piata locala pentru a-si muta sau deschide unitati de productie. Romania se bate cu vecinii din Polonia si Ungaria pentru atragerea investitorilor interesati de reducerea costurilor

Ne intrecem cu polonezii si ungurii in deschiderea de noi fabrici Grupul auto german Daimler analizeaza optiunea de a construi o noua unitate de productie, in Romania sau in Polonia, unde va fabrica, din anul 2011, modele noi de automobile din clasa A si B.

Mercedes testeaza posibilitatea deschiderii unei noi fabrici de automobile Mercedes Clasa A in Europa de Est. "Cele doua variante pe care le luam in considerare ar fi Polonia si Romania", a declarat un manager de varf al companiei germane.

Informatia a fost confirmata si de cei mai importanti distribuitori Mercedes. O pozitie oficiala a Daimler nu a fost comunicata inca.

Click here to find out more!
Producatorul german vrea sa definitiveze in prima jumatate a anului conceptul tehnic pentru urmatoarea generatie de automobile Clasa A si Clasa B, care vor aparea pe piata din 2011.

Planul de constructie a unei noi fabrici, in Romania sau Polonia, nu implica transferarea productiei de la unitatea din Rastatt.

In opinia lui Carol Thomas, analist la firma JD Powers, un avantaj in cazul Poloniei consta in problemele de logistica, deoarece transportul autoturismelor catre Europa de Vest este mai usor. Pe de alta parte, costurile cu forta de munca sunt mult mai scazute in Romania decat in Polonia.

In luna octombrie a anului trecut, Romania avea 40% sanse ca noua fabrica Oriflame sa se construiasca pe teritoriul acesteia, in conditiile in care este puternic defavorizata de instabilitatea scenei politice, de schimbarile Codului Fiscal, dar si de slaba infrastructura a soselelor la nivel national, spunea Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania.

Contactata ieri de Wall-Street, Tatoiu a spus ca decizia cu privire la tara unde se va construi fabrica se va lua in urmatoarele 2-4 luni. “Ucraina a iesit din cursa pentru ca nu este membra UE si pentru ca ar fi fost taxe de import-export prea mari”, ne-a spus Monica Tatoiu.

Astfel, Romania a ramas in cursa, alaturi de Ungaria si Cehia, pentru constructia unei fabrici Oriflame in regiunea Europei Centrale si de Est


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.