Chiar daca autoritatile romane au tot introdus de-a lungul timpului reglementari menite sa reduca importul de masini second-hand din Europa Occidentala, aceasta afacere ramane in continuare una de succes si asta pentru ca un comerciant de masini second-hand castiga intre 1000 si 3000 de euro la o investitie de 8-9.000.

Accizele vor afecta in special masinile cu motoare de peste 2500 de centimetri cubi

Chiar daca accizele au crescut si nu mai pot fi introduse in tara decat masinile care au motor cu normele antipoluare Euro 3, care costa destul de mult in tara de origine, vanzarile merg foarte bine.

Pentru BaniiNostri.ro, Liviu Dobrin, presedintele Autovit, a declarat ca recentele modificari de accize pentru importul de masini nu vor afecta preturile foarte mult, decat pentru autoturismele cu o capaciate cilindrica mai mare de 2500 de centimetri cubi.

Liviu Dobrin a precizat ca deocamdata fenomenul de crestere a pretului in piata se va face simtit undeva la inceputul acestei veri.

Presedintele Autovit ne-a mai declarat ca, daca inainte de 1 aprilie introducerea unui autoturism second-hand in tara costa 2000 de euro, dupa aceasta data, valoarea va ajunge la aproape 2500 de euro.

Olanda si Germania sunt preferate

Marea majoritate a comerciantilor de masini second-hand prefera sa cumpere masini din Germania si Olanda, traseul parcurs incepand cu plecarea in Germania cu un autocarul, pana in orasul in care se gasesc cele mai tentante oferte si cum Germania este plina de masini, poti sa te opresti in Stuttgart, Munchen, Nurenberg sau Duseldorf.

Dupa ce ai ajuns la destinatie, te cazezi la un hotel cat mai ieftin, cel mult 60-70 de euro pe noapte si incepi cautarile.

Citeste si:

De regula, cei mai multi romani isi gasesc masinile potrivite in parcuri auto, unde biletul de intrare costa aproape 20 de euro.

Birocratia germana si bani pentru drum, mancare, cazare si...spaga

Dupa ce ai cumparat masina, urmeaza primele contacte cu birocratia germana, prin intocmirea actelor pentru tranzactia propriu-zisa si pentru scoaterea autoturismului din tara - contractul de vanzare-cumparare, certificatul Euro, numerele provizorii si asigurarea.

Obtinerea numerelor nu constituie o problema pentru comerciantii romani, mai ales pentru cei care fac frecvent acest lucru, mai greu este cu fax-ul pentru certificatul Euro, pentru ca trebuie sa soliciti firmei producatoare, printr-un fax, confirmarea ca respectivul autoturism a fost fabricat in Uniunea Europeana, iar firma producatoare iti trimite raspunsul tot prin fax, care insa poate ajunge si dupa cateva zile, asa ca, daca n-ai confirmarea, la vama trebuie sa achiti 30% din valoarea masinii, in loc de 6%, deci cheltuieli in plus si pret final mai mare pentru masina.

Dupa ce ai parasit Germania, pleci acasa cu masina si pe langa combustibil trebuie sa mai pui la socoteala inca, aproape, 100 de euro destinati spagii pentru vamesii unguri si romani.

Cheltuieli de 1000-1500, castiguri de 2-3000

In final, cheltuielile cu drumul, dus - intors, ajung la aproape 1.000 de euro, asa ca un Volkswagen Golf cu motor de 1,6 centrimetri cubi, din 2002-2003, cumparat din Germania cu 7-8.000 de euro ajunge sa coste in Romania 12.000-13.000.

Rezulta un profit net de pana la 2500 de euro, chiar si mai mult, bani care se pot face, cu putina transpiratie, in cel mult o saptamana.

Evident ca pretul final in Romania difera in functie de motorizare, optiuni si nu in ultimul rand de cel care vinde masina, pentru ca acesta poate "lasa" sau nu la pret, iar de cele multe ori exista si un intermediar care mai adauga ceva la pretul final, pentru a castiga si el.