Trei sferturi dintre copii sunt mari consumatori de publicitate Rasvan Popescu, presedintele CNA, a spus ca "dupa cum atesta studiile, copii de 6 ani sunt mari consumatori de reclama, iar consumul scade odata cu inaintarea in varsta".

Afirmatia presedintelui CNA este intarita de rezultatul studiului, potrivit caruia 75% dintre copii de 6 ani urmaresc publicitatea la TV, procent care scade pana la 62% in cazul copiilor de 8 ani.

Conform studiului, peste 35% dintre copiii cu varsta cuprinsa intre 11 si 15 ani chestionati cred ceea ce se spune in reclame, in timp ce 47% nu prea cred, iar peste 9% nu cred de loc. Cele mai multe reclame recunoscute ca atare si mentionate de copiii de 6-10 ani sunt la produse alimentare (20%), urmate de produse pentru copii (16,5%) si publicitatea la bauturi racoritoare si sucuri (5,1%), potrivit NewsIn.

Citeste si:

Potrivit cercetarii, 51% dintre copiii cu varste de 6-10 ani au reusit sa identifice corect o reclama, 40% au declarat ca nu stiu sa raspunda la aceasta intrebare, iar aproape 10% au confundat reclama cu promo-urile (auto-reclama - n.red.) pentru canalele TV. Conform studiului, majoritatea parintilor (aproape 80%), considera ca varsta de la care sunt atrasi copiii de reclame este mica (5 ani, 20%) si foarte mica (3-4 ani, 60%). Aproape 60% dintre copiii cu varsta cuprinsa intre 3-4 ani sunt atrasi de reclame, iar peste 20 de procente dintre copiii care au 5 ani incep sa constientizeze reclamele.

"Este vorba despre studii care au in centrul lor relatia dintre copii si televizor. Este vorba de studii care abordeaza copilaria ca varsta, ca mod de viata. Am cercetat in ce masura copiii isi dau seama ca sunt o tinta predilecta pentru publicitare", a afirmat coordonatorul din partea Centrului de Studii Media si Noi Tehnologii de Comunicare (CSMNTC), profesor doctor Ioan Dragan.