Dacia a fost, anul trecut, brandul care a crescut cel mai repede in industria auto europeana facundu-i curiosi pe occidentali, potrivit datelor Jato Dynamics.Impulsionati de pretul modelului Logan, europenii, fara aportul romanilor sau al bulgarilor, au ridicat anul trecut cu mai bine de 85% vanzarile producatorului autohton, informeaza Evenimentul Zilei. Totusi, Dacia nu a reusit sa surclaseze branduri cu renume pe piata precum Volkswagen, Opel, Ford, Renault, Peugeot sau Fiat.

Potrivit Wall-Street, Volkswagen a fost cea mai bine vanduta marca pe piata europeana anul trecut, totalizand 1.607.750 automobile comercializate. Pe locul doi s-a clasat Opel/Vauxhall, care a comercializat 1.323.076 unitati, in crestere 0,1%. Pe locul trei s-a clasat Ford, cu 1.287.182 unitati vandute si o crestere fata de 2006 de 1,1%. Renault s-a clasat pe locul patru, iar Peugeot pe cinci, se arata in studiul Jato Dynamics, companie britanica de cercetare a pietei auto.Studiul a fost realizat in 27 de state europene, care nu includ Romania si Bulgaria.

In ceea ce priveste vanzarile pe modele, Peugeot 207 a fost cea mai bine vanduta masina in Europa anul trecut, totalizand 437.505 unitati comercializate. Pe locul doi s-a clasat Volkswagen Golf, cu 435.055 unitati, iar locul trei a fost ocupat de Ford Focus care si-a gasit 406.557 posesori in Europa, in 2007.
Dacia a vandut pe plan mondial peste 230.000 de automobile anul trecut, in crestere cu 17,4% fata de 2006, in timp ce vanzarile grupului Renault au avansat cu 2,2%, pana la peste 2,48 milioane unitati.

Din clasamentul primelor zece cele mai vandute branduri in Europa mai fac parte, in ordine, Fiat, Citroen, Toyota, Mercedes si BMW.