Potrivit Adevarul, Piata de comert on-line din Romania se va dubla in anul 2008, ajungand la 250 milioane de euro, comparativ cu valoarea de 115 milioane de euro inregistrata in anul precedent, conform unor estimari ale companiei de comert on-line eMAG.

"Migrarea dinspre retailul clasic catre cel on-line va influenta cresterea pietei si anul acesta, iar acest proces va fi in continuare stimulat de cresterea ofertei de produse", a declarat directorul diviziei brand al eMAG.ro, Radu Apostolescu. Compania eMAG, liderul pietei autohtone de comert electronic, vizeaza o cota de piata de 85%. In anul 2007 a realizat vanzari de circa 75 milioane de euro.

Apostolescu a adaugat ca pe aceasta piata vor aparea si vor creste ca importanta si alti factori, pe linga modul mai usor de realizare a comenzilor, gama larga de produse si preturi competitive, Informeaza Cotidianul. eMAG.ro apreciaza ca, in 2008, primele cinci magazine online din Romania vor avea o pondere de peste 85% din piata. Anul trecut, vinzarile eMAG au atins 76,7 milioane de euro, reprezentind o cota de piata de 70%. Magazinul electronic are ca obiectiv, pentru 2008, vinzari de circa 140-150 de milioane de euro. Principala categorie de produse vindute de eMAG au fost calculatoarele personale portabile, obiectivul pentru 2008 fiind atingerea unei cote de 22-25% pe acest segment.

Pe segmentul foto-video, compania estimeaza pentru acest an o cota de piata de 15%, in crestere cu trei puncte procentuale fata de 2007. „Cel mai bine vindute produse online sint, in acest moment, notebook-urile, aparatele foto-video, precum si monitoarele si televizoarele LCD, urmate de multifunctionale, telefoane, solutii mobile si componente PC. In 2008, cresterea cea mai mare se va inregistra in cazul notebook-urilor, urmate de telefoanele mobile, de multifunctionale si de solutii software“, a aratat Apostolescu.