Potrivit comunicatului de presa eliberat luni de catre CFR Calatori, un vagon din cele cinci va fi de clasa I (seria 1091), iar celelalte patru vor fi de clasa a II-a (seria 8789). Potrivit Wall-Street, vagoanele ce vor intra in compunerea trenurilor IC sunt echipate modern si beneficiaza de functii TGV (Train Grande Vitesse) si pot atinge viteze de 160-200 km/h. Garniturile sunt integrate la fabrica romaneasca de profil Astra Arad.

Mai mult, in 2008, CFR isi propune ca in functie de alocatia bugetara, sa achizitioneze inca 35 de astfel de vagoane, a declarat, potrivit NewsIn, Alina Predescu, de la Biroul de Presa al CFR Calatori. Asfel, 6 vagoane vor fi din seria 1091, 23 din seria 2176 si 5 vagoane din seria 8987, astfel incat serviciul Intercity sa capete o noua dimensiune, prin ridicarea standardului de calatorie, fara insa a fi modificate tarifele corespunzatoare acestui rang de tren. Urmatoarele rute pe care vor mai circula acest tip de vagoane sunt Bucuresti-Arad, Bucuresti-Constanta, Cluj, Iasi, Suceava, Galati si retur.

Cotidianul
declara ca in functie de clasa de confort, vagoanele sint dotate cu scaune fixe sau reglabile prin actionare pneumatica, masute cu veioze si prize, cabine WC cu functionare prin vid. In functie de clasa, vagoanele au in dotare intre doua si patru monitoare video de 19 sau 21 inch. De asemenea, vagoanele dispun de climatizare si echipamente care in viitor vor permite punerea in functiune a unui sistem automatizat de informare a pasagerilor. Pe anumite cai ferate din UE, pasagerii trenurilor sint informati asupra pozitiei exacte a trenului, a vitezei acestuia, a timpului ramas pina la destinatie cu ajutorul sistemelor de pozitionare prin satelit.

Conducerea CFR Calatori sustine ca vagoanele pot atinge o viteza cuprinsa intre 160 si 200 de kilometri la ora. Insa pe calea ferata romana viteza medie de circulatie a trenurilor este in jurul a 80 de kilometri la ora, din cauza starii defectuoase a caii ferate. Singura portiune pe care se poate atinge viteza pretinsa de CFR Calatori este Bucuresti-Cimpina.