La sfarsitul anului trecut, a vandut-o unui gigant international pentru o suma calculata initial la 3,3 milioane de dolari. Intre momentele 2004-2008 se ingramadesc idei, planuri, insistente, investitii, pierderi si cresteri.

Cum sa cresti in patru ani un start-up de 5.000 de euro intr-o multinationala de milioane Saptamana trecuta a fost anuntata vanzarea companiei romanesti Business Ideas Provider Group (BiP), cu activitati in domeniul de marketing si vanzari, catre compania International Marketing & Sales Group Limited (IMSG), din Marea Britanie. Firma lui Eugen si Ioana Saulea va fi vanduta in trei etape, de-a lungul a patru ani.

Antreprenorul de 32 de ani, Eugen Saulea (foto), spune ca formula pentru succes este sa crezi in ideile tale si sa lupti pentru ele. Absolvent de ASE, a inceput sa lucreze in vanzari inca din studentie. De-a lungul anilor, a lucrat la Efes Romania, la Murfatlar si la Brau Union Romania, din diferite pozitii ierarhice. Anul 2004 l-a prins la Brau Union, cu trei titluri profesionale: director national pe conturi speciale, director regional pe Bucuresti si director national de vanzari pe Republica Moldova.

Citeste si:

A urmat o schimbare brusca de management in cadrul companiei, care ii lasa descoperiti pe managerii mai vechi. Asa ca Saulea a decis sa-si dea demisia si sa porneasca pe cont propriu. Si-a intocmit un plan de afaceri pentru cei 5.000 de euro, economiile familiei, si s-a apucat de treaba.

“Intrarea in BiP Group a fost un pas inapoi, in momentul 2004. De ce? Pentru ca a trebuit sa incep sa-mi recrutez oameni, a trebuit sa stau sa-i formez si nu mai aveam rabdare. Veneam dupa multi ani in care am format si am recrutat si ajunsesem intr-o pozitie de management in care stateam foarte linistit, doar mergeam la negocieri, intalniri. Altii faceau joburile de recrutare si formare pentru mine. Si practic in BiP a trebuit sa o iau de la capat cu toate. Multi au zis, ba, esti nebun ca faci chestia asta. Ok, sunt”, isi aminteste Saulea.

Prima oferta de servicii includea un suport de trade, adica asezarea produselor in raft, verificarea calitatii produsului (termen de valabilitate, imagine, pret), promoteri si distributie de materiale promotionale. Ulterior, oferta a fost customizata. “Cei care mai activau in piata au facut greseala ca au venit cu o reteta rigida: astea-mi sunt serviciile, cumpara-le, that's it! Eu am mers la fiecare client in parte, am stat de vorba cu el. Fiind om de vanzari am inteles foarte usor nevoia fiecarui partener”, spune Saulea.