Suma alocata anul acesta de Ministerul Transporturilor pentru lucrarile la Autostrada Transilvania este de 520 de milioane de euro. Aceasta este de circa trei ori mai mare decat cea din 2007.
Lucrarile la Autostrada Transilvania se deruleaza pe repede inainte. Reprezentantii companiei americane Bechtel au cerut o suma de 2,5 ori mai mare decat cea alocata de Ministerul Transporturilor anul trecut, ajungand la 480 de milioane de euro. Avand in vedere ritmul in care s-a lucrat in 2007, Ministerul Transporturilor a considerat necesar sa le dea mai mult decat au solicitat, suma alocata pentru 2008 ridicandu-se la circa 520 de milioane de euro. In lunile august si septembrie din 2007, ritmul cheltuielilor la Autostrada Transilvania a fost de peste un milion de euro pe zi. “Initial, Bechtel a solicitat 480 de milioane de euro, dar noi vom aloca un buget de circa 520 de milioane de euro pentru acest an”, a declarat Dorin Debucean, directorul general adjunct al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNANDR). Pentru lucrarile realizate anul trecut, compania Bechtel a primit 185 de milioane de euro de la Ministerul Transporturilor.

LUCRARI. Suma alocata de autoritati pentru Autostrada Transilvania este mai mare anul acesta, deoarece doua tronsoane ale acesteia, respectiv Campia Turzii - Gilau (52 de kilometri) si Suplacu de Barcau - Bors (64 de kilometri), urmeaza sa fie finalizate anul acesta. Autostrada va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri si viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostrada si 16 noduri rutiere, termenul de punere in functiune fiind anul 2012. Mai mult, tot anul acesta vor incepe lucrarile la inca doua tronsoane ale autostrazii, respectiv tronsonul Mihailesti - Suplacu de Barcau si tronsonul Gilau - Mihailesti. “In luna martie vor incepe lucrarile la tronsonul 3B, intre Mihailesti si Suplacu de Barcau (76 de kilometri), al treilea tronson pe care se va lucra. In decembrie, consultantul a inceput sa lucreze pe teren, studiul de fezabilitate a fost refacut si se lucreaza la proiectul tehnic, astfel incat, in martie, Bechtel sa inceapa lucrarile”, a explicat Dorin Debucean. Tronsonul Mihailesti - Suplacu de Barcau va costa 489 de milioane de euro si urmeaza sa fie dat in folosinta la 31 decembrie 2011, iar lucrarile la tronsonul 3 A, Gilau - Mihailesti, cu o lungime de 24 de kilometri, vor costa 149 de milioane de euro, urmand ca lucrarile sa se finalizeze la 31 decembrie 2011. “Compania Search Corporation va reface studiul de fezabilitate, iar lucrarile ar putea demara in septembrie 2008”, a explicat Dorin Debucean.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.