Companiile straine care „vorbesc” aceeasi limba au invatat sa-si eficientizeze afacerile si sa se sprijine reciproc in tarile in care sunt prezente.
Danone are contract de telefonie mobila cu Orange, iar in fata fabricii de lactate sunt parcate autoturisme Peugeot si Renault. Carrefour lucreaza cu BRD Societe Generale, are abonamente la Orange si masini de la Renault. Aceeasi institutie bancara acorda leasing cu o perioada mai lunga de rambursare a creditului pentru masinile „franceze” din gama Dacia, Renault sau Nissan.

Prin aceeasi banca cu actionariat francez se realizeaza principalele tranzactii financiare ale companiei Distrigaz Sud, detinuta de Gaz de France. De altfel, Carrefour si BRD sunt doi dintre principalii parteneri ai congresului NATO (aprilie 2008), care se va desfasura la Bucuresti, eveniment important pentru revenirea unei Frante active intre membrii Aliantei Nord-Atlantice.

Intr-o Europa fara granite vamale, putem pune aceste parteneriate intre companii provenind din aceeasi tara pe seama nationalismului economic? Sau este o metoda de optimizare a afacerilor, pe baza cunoasterii psihologiei si culturii partenerului?


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.