Unul din patru romani se afla in evidenta Biroului de Credit “In prezent, baza de date a Biroului de Credit cuprinde, cu informatie pozitiva si negativa, aproximativ 5 milioane de persoane fizice, acestea detinand 8 milioane de conturi”, a spus Epure.

Numarul celor aflati in evidenta institutiei a crescut cu aproximativ 1,2 milioane, iar numarul conturilor detinute de debitori a urcat cu aproape 2 milioane in mai putin de doua luni.

Clientii bancilor luati in evidenta Biroului de Credit sunt fie restantieri - cu sume de peste 10 lei - la plata creditelor, fie persoane care au contractat deja un imprumut la una dintre entitatile luate in evidenta de institutie. In primul caz, informatiile raportate de institutiile de credit (banci, societati de credit de consum sau de leasing, etc) sunt numite negative, in al doilea caz, acestea sunt denumite pozitive.

“In prezent, in sistemul Biroului de Credit exista 38 de participanti, din care 28 de banci, care au, cumulat, o cota de piata de 98,4%, sapte societati de credit de consum, doua de leasing si una de asigurari. Dintre acestia, 27 de participanti raporteaza informatie pozitiva”, a explicat Epure.

Citeste si:

El a mai spus ca, din totalul de 27 de institutii care transmit date despre clientii care au luat deja un credit, fara a fi neaparat restantieri, 21 sunt banci, care insumeaza o cota de piata de 83,4%, patru sunt societati de credit de consum si doua de leasing.

Directorul Biroului de Credit a spus ca institutia pe care o conduce ar putea introduce, din 2008, un sistem de scoring care, in cazul aplicarii, va atasa fiecarei persoane din baza de date un calificativ, ajutand institutiile de credit sa decida daca sa acorde sau nu un nou imprumut respectivului solicitant.

“Biroul de Credit este in faza de a decide implementarea scoringului, care ar avea loc in cursul anului 2008. Dupa ce acest produs va lua fiinta, toate persoanele fizice din baza noastra de date vor avea atasat un simbol (trei cifre sau o combinatie de litere si semne) care vor arata, pe baza comportamentului la plata anterior, probabilitatea ca persoana respectiva sa-si plateasca ratele la timp in viitor. Acest scor va fi atasat Raportului de Credit si va fi transmis, la cerere, participantilor (de exemplu banci sau IFN-uri), ajutandu-i astfel sa ia decizia de creditare”, a mai explicat Epure.