Numai in Marea Britanie, numărul celor care au vizitat magazinele in perioada Crăciunului a crescut cu pană la 20% față de anul trecut. Cifrele provizorii ale Federației germane de Retail arată că nici germanii nu au stat departe de magazine zilele acestea. La sfarșitul săptămanii trecute, retailerii germani au intregistrat cel mai ridicat nivel al vanzărilor intr-o singură zi, din ultimul an.

In ciuda estimărilor sumbre legate de vanzările slabe care ii vor afecta pe retailerii din intreaga lume in perioada sărbătorilor de iarnă, cifrele provizorii arată contrariul. Retailerul american Target este unul dintre cei care au avertizat că vanzările vor fi in scădere zilele acestea pe măsură ce increderea consumatorilor a fost afectată de performanțele slabe ale economiei globale.

Criza creditelor ipotecare cu grad ridicat de risc din SUA a afectat prețul acțiunilor retailerilor, insă nu și vanzările acestora. Europenii s-au numărat printre cei mai mari cheltuitori.

"Sambătă și duminică, vanzările noastre au crescut cu 20% față de 2006", a afirmat reprezentantul lanțului de magazine de jucării "La Grande Recre", Franck Mathias, citat de "Financial Times".

In Germania, vanzările au fost stimulate și de faptul că, pentru prima dată din 1945 pană astăzi, magazinele au fost deschise in toate cele patru zile de duminică ale lunii decembrie. Federația germană a Retailerilor declarase anterior că vanzările din prima jumătate a lunii au rămas sub nivelul de anul trecut, insă de atunci cifrele urmează un trend ascendent.