Cele mai tari mutari din piata media romaneasca in 2007 Piata de publicatii tiparite a crescut si s-a diversificat, iar tranzactiile intre marile grupuri media s-au lasat speculate, comentate si confirmate. Numarul titlurilor de pe tarabe s-a inmultit in ultimul an cu aparitii succesive de cotidiane, saptamanale, lunare si trimestriale. Grupul Realitatea-Catavencu si-a intarit pozitia pe zona de business prin lansarea, in prima jumatate a anului, a revistei saptamanale Money Express si a cotidianului Business Standard. Pe segmentul politic, Adevarul Holding a lansat, in luna decembrie, revista lunara sub licenta americana Foreign Policy.

Revistele glossy s-au inmultit si ele, prin lansarea de sase noi titluri: revista lunara pentru barbati Esquire si publicatia trimestriala pentru femei Harper's Bazaar, importate de Sanoma Hearst Romania, precum si revistele lunare pentru femei Psychologies (editata deEdipresse AS Romania), Prevention (Liberis Publications), Eve (Intact) si J'adore (Grup Realitatea-Catavencu).

Ziarelor tabloide li s-a adaugat CanCan, editat de echipa saptamanalului Ciao, dar si Click!, titlu care a inlocuit tabloidul Averea, din portofoliul Adevarul Holding. 2007 a fost un an prielnic si pentru presa locala, unde Inform Media a lansat ziarele Cluj Expres si Hunedoara Expres, iar Intact a scos Ghimpele Iesean.

Presa scrisa a fost, anul acesta, si subiectul unor tranzactii cu rezonanta. Considerata de multi “tranzactia anului in presa scrisa”, reintoarcerea ProSport din portofoliul Ringier in cel al Publimedia, a avut loc contra sumei de 8,3 milioane de euro. In schimb, compania lui Sarbu a pierdut cele 50 de procente pe care le detinea in PBR Publishing, editorul revistelor Playboy si Maxim. Cele doua titluri au intrat in posesia grecilor de la Attica, in schimbul unei sume care nu a fost dezvaluita. Tot Publimedia a achizitionat anul acesta publicatia Time Out, a unui editor independent.

Citeste si:

O miscare europeana care s-a simtit si pe piata noastra a fost vanzarea ghidurilor TV marca Ringier. Cele din Romania au ajuns la editura Heinrich Baumer.

Tot in zona tranzactiilor in presa scrisa ar intra si cumpararea de catre omul de afaceri Vasile Turcu a jumatate din actiunile tabloidului Ziarul, pe care Turcu vrea sa il transforme intr-un cotidian economic integrat intr-un viitor trust de presa.

Cotidianele romanesti au ales 2007 ca moment al relansarilor, rebrandingului si “face lift-ului”. Atat Cotidianul, cat si Adevarul, Gandul si Romania Libera si-au schimbat formatele si, partial, abordarea.