Greii din FMCG au crescut publicitatea TV cu peste 20% in 2007 Valoarea veniturilor din publicitate la rate card, la cele mai importante 12 posturi de televiziune din Romania, a fost, in perioada 1 ianuarie - 9 decembrie 2007, de aproape 4 miliarde de euro, potrivit companiei de monitorizare a publicitatii Alfa Cont.

Potrivit Alfa Cont, advertiserii care au investit cele mai mari bugete de publicitate pe TV sunt Procter&Gamble, Unilever si L'Oreal Romania. Astfel ca Procter&Gamble a investit un buget de peste 312 milioane de euro la rate card si a avut un numar de aproximativ 147.000 de spoturi difuzate. Pe locul doi s-a situat Unilever cu un buget investit la rate card de aproape 190 de milioane de euro si peste 93.000 de spoturi difuzate. L'Oreal a investit in publicitate pe TV suma de aproximativ 178 de milioane de euro si a avut un numar de peste 107.000 de spoturi difuzate.

Totodata, si numarul de spoturi publicitare difuzate pe TV in aceeasi perioada de principalele canale de televiziune a crescut cu aproximativ 10%, depasind 2 milioane de spoturi difuzate.

Citeste si:

Pe primele trei locuri in topul posturilor de televiziune cu cele mai mari venituri din publicitate la rate card, din perioada 1 ianuarie - 9 decembrie 2007 se afla Pro TV cu peste 600 de milioane de euro, urmat de Acasa TV cu peste 550 de milioane de euro si Antena 1 cu aproape 500 de milioane de euro.

Pe de alta parte, agentiile de media din Romania au estimat, pentru NewsIn, ca valoarea veniturilor din publicitate la net obtinute de posturile de televiziune, in tot anul 2007, este de pana la 300 de milioane de euro.