Potrivit Cotidianul, Ministerul Transporturilor (MT), proprietarul societatii de stat de transport feroviar de marfa, CFR Marfa, spera sa obtina cel putin un miliard de euro din privatizarea societatii, a declarat ieri ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Potrivit acestuia, consortiul format din consultantul fiscal Deloitte si cel juridic Bostina&Asociatii are trei luni la dispozitie pentru a propune mai multe forme in care societatea va putea fi privatizata. Odata realizate propunerile de strategie, Guvernul urmeaza sa decida care dintre acestea va fi aplicata, dupa care va fi selectat consultantul, care va realiza o evaluare a societatii si va asista statul pe perioada privatizarii.

„Obiectivul nostru este sa avem o privatizare de succes, care sa aduca venituri mari, iar nivelul de minimum un miliard de euro este un obiectiv realist“, a spus Orban. Ministrul si consultantul financiar, Deloitte, se bazeaza pe succesul privatizarii companiei omoloage din Ungaria, MAV Cargo, cumparata recent de un consortiu format din Cargo Austria AG si firma ungureasca GySEV, pentru 350 de milioane de euro.

Romania libera
adauga ca dupa finalizarea strategiei de privatizare, va fi elaborat un proiect de hotarare de guvern, iar dupa aprobarea acestuia, care va dura aproximativ o luna, va fi organizata o noua licitatie pentru selectarea consultantului de privatizare si va fi intocmit caietul de sarcini. Se intentioneaza ca, pe langa privatizarea CFR Marfa, actiunile societatii sa fie cotate la Bursa de Valori Bucuresti.

CFR Marfa are un capital social detinut integral de stat de 205,16 milioane de lei, a realizat anul trecut venituri de 530,6 milioane de euro, cheltuieli de 518,4 milioane de euro si un profit net de 8,21 milioane de euro. Compania a transportat 5,2 milioane tone de marfa, din care 1,5 milioane tone in transport international.

Autoritatile nu au primit oferte oficiale pentru CFR Marfa, dar Orban a precizat ca in intalnirile pe care le-a avut a observat ca exista un interes foarte mare pentru cumpararea acestei companii.
Privatizarea CFR Marfa are ca scopuri cresterea competitivitatii companiei si castigarea unor cote din piata interna si europeana.