Chiar daca, dupa aderare, cererea a crescut, segmentul rent-a-car din Romania este de cinci ori mai redus fata de cel din Ungaria

Aderarea Romaniei la Uniunea Europeana a avut un impact direct asupra pietei inchirierilor de masini, in ultima perioada inregistrandu-se o crestere continua a numarului de straini care au apelat la serviciile de rent-a car.

Datele publice ale Institutului National de Statistica indica faptul ca acest segment de piata este unul dintre domeniile care au inregistrat in ultimul an o crestere spectaculoasa: din august 2006, cand se cifra la aproximativ un milion de euro, valoarea pietei a crescut cu peste 200%.

Cererea in scopuri turistice, nesemnificativa

Daca romanii nu se regasesc inca printre clientii obisnuiti ai companiilor de profil, nu acelasi lucru se poate spune in cazul cetatenilor straini. Insa, si in acest caz, cererea in crestere se evidentiaza pe segmentul de business, serviciul de rent-a-car nefiind folosit in mod semnificativ in scop turistic.
"De cand Romania a aderat la Uniunea Europeana s-a inregistrat o crestere continua de vizitatori straini care apeleaza la serviciile de rent-a-car. Majoritatea lor sunt insa oameni de afaceri, neinregistrandu-se o crestere semnificativa a numarului celor care apeleaza in scop turistic", a declarat, pentru "Adevarul", Dudy Perry, CEO Sixt New Kopel, unul dintre principalii jucatori de pe aceasta piata.

Potrivit acestuia, in 2007, numarul rezervarilor primate prin intermediul retelei internationale de rezervari Sixt, disponibila in peste 85 de tari din intreaga lume, este mai mult decat dublu fata de nivelul din 2006.
In functie de cerere, cetatenii straini sunt secondati de ambasade sau companii care isi deschid operatiuni in tara noastra. Andreea Tanase, coordonator de marketing in cadrul principalului competitor, AAA Autorent-Hertz Franchise, spune ca o contributie importanta in total cereri o au si companiile ce deschid activitati comerciale in tara noastra, dar si ambasadele, organizatiile internationale sau organizatorii de evenimente.

"Din nefericire, piata turistica nu a atins un nivel semnificativ, si nimeni nu se asteapta ca acest lucru sa se schimbe in viitorul apropiat", a precizat Tanase. In ultima vreme, se resimte insa si o tendinta mai accentuata din partea companiilor romanesti pentru aceste servicii.

"Firmele locale si-au mai schimbat atitudinea vizavi de aceste oferte, si au inceput sa aprecieze tot mai mult avantajele folosirii serviciilor de rent-a-car pentru nevoi pe termen scurt si mediu", spune Perry.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.