Marii comercianti se asteapta ca in decembrie vanzarile sa creasca cu pana la 60%. Romanii cumpara, in medie, cu 250% mai multa ciocolata si cu 120% mai mult vin.
De sarbatori, marile magazine se asteapta la o explozie a vanzarilor, motiv pentru care si-au planificat din timp stocurile de produse si si-au prelungit programul. Reteaua Real estimeaza o crestere cu 60% a vanzarilor in decembrie, comparativ cu noiembrie.

Alti jucatori de pe piata, precum Selgros, mizeaza pe o majorare a vanzarilor cu pana la 30%. Carrefour estimeaza ca in decembrie, fata de o luna obisnuita, valoarea cosului mediu al romanului va creste cu 33-35%.

Marii comercianti au inceput sa se pregateasca pentru Craciun imediat dupa Paste. De pilda, Selgros si-a stabilit sortimentele de marfuri care vor fi comercializate de Craciun din primavara. "Se poate observa deja in magazinele noastre ca anul acesta se inmultesc articolele tip "figurine" (mosi, reni, globulete) si pachetele cu tematica de Craciun", a spus Pia Krauss, marketing manager la Selgros Cash&Carry. Din oferta de sarbatori a hipermarketului mai fac parte cozonacii, pachetele speciale de vinuri, de bauturi spirtoase fine si de cosmetice, piftia, jumarile, lumanarile, brazii artificiali etc. "In perioada sarbatorilor de Craciun vanzarile cresc la toate categoriile. Fiind o luna dedicata cadourilor, clientii se orienteaza catre imbracaminte, produse electrocasnice, dulciuri, decoratiuni specifice de sezon (brazi, globuri, ghirlande etc.)", a declarat Adriana Pita, director de comunicare al real,- Hypermarket Romania. Acest lant estimeaza vanzari de sase-sapte ori mai mari la ciocolata si whisky, precum si o triplare a vanzarilor de vinuri, comparativ cu o perioada obisnuita a anului. "Estimam ca vanzarile per total sa creasca cu peste 60% in luna decembrie fata de luna anterioara", a aratat Pita. "Fata de o perioada normala a anului, vanzarile in volum ale unor produse cresc. La carne, cresterea este de 85%, la vin - de 120%, la ciocolata - de 250% si la jucarii - de 450%", a declarat Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.