Cheltuielile de consum ale romanilor au crescut intr-un ritm de trei ori mai rapid decit cele ale bulgarilor.
Cheltuielile private de bunuri de larg consum au crescut cu 12% in primele sase luni ale acestui an, in Romania, ritm superior celui din tarile vecine, dezvoltarea comertului modern contribuind semnificativ la aceasta evolutie, potrivit unui studiu al institutului de cercetari de piata GfK. “In timp ce ratele trimestriale de crestere la bulgari se ridica la 4%, in medie, in Romania apetitul pentru consum a condus la cresteri de 12% in moneda nationala in primele sase luni ale anului 2007. Dezvoltarea comertului modern a contribuit semnificativ la trendul ascendent al consumului, el atingind pragul de 37% in 2007, fata de 32% in 2006, in timp ce la vecinii nostri ajunsese, anul trecut, la 23%”, se mai arata in studiul citat.

Un aport semnificativ in dezvoltarea comertului modern in Romania l-a avut expansiunea hipermarketurilor, precum si cea a magazinelor de tip discount, care au ajuns la cote de piata de 13, respectiv 5%. “In ciuda dezvoltarii mai puternice a comertului modern, continuam sa platim preturi semnificativ mai mari pe produse de larg consum decit o fac bulgarii”, informeaza studiul GfK.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.