Majoritatea romanilor care muncesc in strainatate apeleaza la serviciile agentiilor de turism autohtone pentru planificarea vacantelor

Pe fondul plecarilor masive ale romanilor la munca in strainatate in ultimii ani, a aparut o noua forma de turism, asa-zisul "turism diaspora", si, odata cu acesta, si un potential imens pentru agentiile de profil specializate pe acest segment.

In conditiile in care circa 10% din populatia Romaniei munceste in strainatate, in special in Spania, Italia si Marea Britanie, agentiile de turism care vor dezvolta pachete de servicii destinate acestui segment vor avea de castigat.

Situatia este valabila nu numai pentru Romania, unde fenomenul migratiei din motive economice a luat o amploare foarte mare in perioada postdecembrista, ci si pentru alte state din Europa Centrala si de Est, precum Bulgaria sau Polonia, releva ultimul studiu de profil realizat de Euromonitor International, in colaborare cu World Travel Market.

"Turismul diaspora", un nou trend pe piata

Citeste si:

Potentialul acestui gen de turism este in crestere, cu atat mai mult cu cat din ce in ce mai multi romani traiesc si muncesc in Europa de Vest, atrasi de mirajul unui nivel de trai decent si de cresterea standardului de viata.

Cu ocazia sarbatorilor de iarna sau a celor religioase, foarte multi emigranti se intorc in tara pentru a petrece cateva zile cu familia, ocazie cu care agentii de turism au de castigat fie pe partea de transport, fie din vanzarea efectiva de pachete turistice pentru acestia.

Acest nou val de plecari ale est-europenilor la munca in tarile UE mai dezvoltate, alaturi de plecarile din timpul regimului comunist, a condus la cresterea numarului etnicilor din diaspora si, implicit, la cresterea asa-zisului "turism diaspora".

Acest segment de consumatori a beneficiat si de avantajul imbunatatirii infrastructurii de transport din ultimii ani si de posibilitati ieftine de a calatori, pentru a-si vedea familia, gratie dezvoltarii serviciilor de transport low-cost.