Marile magazine remarca o crestere continua a ponderii vinurilor de import in vanzarile totale de vinuri.

La capitolul sortimentelor ieftine, vinurile din Italia, Spania, Franta si Chile le "bat" pe cele autohtone.

Piata autohtona a vinului va atinge in acest an cifra de 450 de milioane de euro, suma care reprezinta cam 0,4% din produsul
intern brut estimat al Romaniei, potrivit prognozelor Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV). Desi vinurile autohtone detin inca cea mai mare pondere in volumul total al vinurilor comercializate, vinurile straine vin puternic din urma, fiind preferate de tot mai multi consumatori. Ovidiu Gheorghe, presedintele PNVV, atrage atentia asupra riscului ca Romania sa devina in curand o piata de desfacere pentru vinurile din import.

Citeste si:

Concurenta redusa pe segmentul premium

Vinurile din import concureaza cu cele romanesti indeosebi pe segmentul vinurilor ieftine. "Nu exista un pericol pe segmentele mediu si premium, unde vinurile din import sunt mai scumpe. Daca vinul romanesc costa, de pilda, 15 lei sticla, vinul strain poate ajunge la 18-20 de euro, ingloband cheltuielile de marketing din tara de origine si depasind astfel puterea de cumparare a consumatorului roman", a aratat Gheorghe. Problemele apar la vinurile ieftine, importate atat din tarile UE, cat si din tarile extracomunitare.