Existenta unui brand de lux in portofoliu actioneaza ca un resort de imagine pentru un grup din industria auto si in ultimii doua zeci de ani cele mai importante au iesit la cumparat exclusivism pe patru roti, sau au acordat o mai mare importanta marcilor detinute deja. Sunt si profitabile aceste “perle ale coroanei” pentru cei care le detin, sau este vorba doar de un orgoliu antreprenorial al celor aflati in scaunul de CEO ?

Ce profituri aduc marcile de lux in domeniul auto Raspunsurile sunt impartite, unele marci reusind sa salveze de la faliment grupul din care fac parte, iar altele au fost instrainate din motive de rentabilitate scazuta de catre grupurile de care apartineau.

Un exemplu fericit este Ferrari, care are un aport important in cifra de afaceri a Fiat Group. Pana nu demult, barca Fiat a fost pe punctul de a intra la apa iremediabil. Colacul de salvare a venit din partea lui Sergio Marchionne, om de afaceri italian cu cetatenie canadiana aflat pana in 2003 in Consiliul Director al grupului din Torino. Pana la numirea sa ca sef al executivului in 2004, Fiat raportase pierderi de aproape 9 miliarde de euro in trei ani, producand automobile Alfa, Lancia, Ferrari, Maserati si bineinteles Fiat.

Totusi, Marchionne a mizat pe Ferrari, o carte care nu se afla la indemana oricarui CEO din industria auto, restructurand procesele de productie si largind gama, si timpul a dovedit ca a facut o alegere inteleapta. Anul trecut, Ferrari a contribuit la profiturile Fiat Group in proportie de 52%, desi reprezinta doar 1% din volmul de vanzari ale grupului italian. In primele trei trimeste ale anului, 38% din profitul de aproape 438 de milioane de euro inregistrat de italieni, adica aproximativ 167 de milioane de euro, reprezinta contributia Ferrari in visteria grupului mama.

Maserati, celalalt giuvaer al grupului Fiat, nu a fost la fel de profitabil, dar a crescut in vanzari, ajungand la un volum de 5171 de unitati in cele noua luni, si a raportat un profit de 6,2 milioane de euro. Maserati a contribuit insa indirect la succesul Fiat, designul atractiv, unul din factorii de succes, al modelelor Fiat Grande Punto si Bravo este clar inspirat din tema GT-urilor produse de constructorul de lux.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.