In timp ce croatii si slovacii cumpara in lanturile locale, romanii raman mari fani ai hipermarketurilor

Piata de retail din tara noastra este una foarte diferita comparativ cu cea din Europa de Sud-Est. In timp ce romanii prefera shoppingul in marile lanturi de retail prezente pe piata romaneasca, nu acelasi lucru se poate spune despre consumatorii din Europa de Sud-Est.

Si asta, pentru ca, in tari precum Slovenia, Croatia, Bosnia-Hertegovina si Bulgaria, retelele locale sunt mai bine dezvoltate decat lanturile internationale.

„Retailerii locali sunt foarte bine reprezentati in tarile din regiune, cu exceptia Romaniei si Bulgariei, unde dominatia lanturilor multinationale este categorica", a declarat Andi Dumitrescu, directorul general al GfK Romania.

Astfel, hipermarketurile Carrefour si Metro ocupa primele pozitii intr-un top al locurilor preferate de romani pentru a face cumparaturi, avand fiecare o pondere de cate 7%, urmate de Billa, cu 6%, Artima, cu 4%, Kaufland si Selgros, cu 3%.

Doar 2% din cei intervievati prefera sa mearga la cumparaturi in Cora, in timp ce pentru retelele de discount a optat doar 1%. Studiul este realizat la nivel national, pe un esantion de 1.000 de reprezentanti.
Potrivit GfK, acest studiu a fost realizat si in Croatia, unde piata retailerilor este mult mai bine definita, motiv pentru care pe primul loc in top au iesit magazinele Konzum (brand local), cu o pondere de 31%, urmate de Billa, cu 9%, si Kaufland, cu circa 9%. In Slovacia, retelele locale domina in preferintele consumatorilor, 51% din aceastia optand pentru Mercator, 25% pentru Spar si 21% pentru un alt lant local - Tus. In ceea ce priveste distributia bugetului unei gospodarii, cea mai mare pondere a acestuia se duce pe mancare si bautura.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.