PepsiAmericas, cel de-al doilea mare imbuteliator pentru Pepsi, a raportat o crestere a profitului net trimestrial, ca urmare a majorarii in volum a afacerilor sale din in Europa Centrala si a unei politici de pricing favorabila, ceea ce a determinat cresterea actiunilor cu 6%. Competitorul sau, Coca-Cola Enterprises, a anuntat, pentru al treilea trimestru, castiguri in concordanta cu estimarile, in conditiile in care cererea venita din partea consumatorilor nord americani a scazut din cauza cresterii preturilor ca urmare a scumpirii aluminiului si a indulcitorilor, informeaza presa internationala.

"Proiectele noastre din Europa continua sa contribuie cel mai mult la afacerile noastre, intrucat in Romania inregistram o crestere de doua cifre a veniturilor, o politica de pricing solida in toate pietele noastre, dar si beneficii datorate ratei de schimb favorabile", a declarat Robert Pohland, directorul executiv al companiei.

Cu toate acestea, imbuteliatorul Pepsi a suferit o descrestere in volum de 1,6% pe piata din Statele Unite ale Americii, unde bauturile carbonatate au continuat sa inregistreze scaderi ale vanzarilor. In ceea ce priveste portofoliul sau de produse necarbonatate, excluzand apa, acesta isi mentine cresterea de doua cifre la 11%.

La incheierea celor noua luni, Coca-Cola Enterprises a raportat o crestere de 25,8% a profitului net, insa veniturile operationale au suferit deprecieri pe fondul scaderii vanzarilor in America de Nord si in Europa. Compania a inregistrat o majorare a profitului de 55 de centi (38 de eurocenti) pe actiune, acesta ajungand la 268 de milioane de dolari (188 de milioane de euro), comparativ cu cele 213 milioane de dolari (150 de milioane de euro) raportate in aceeasi perioada a anului trecut.

Chiar daca vremea racoroasa si umeda din Europa le este potrivnica, reprezentantii companiei au declarat ca se asteapta la o crestere a consumului pana la sfarsitul anului curent. Compania a castigat 44 de centi (31 de eurocenti) pe actiune, in scadere fata de cele 45 inregistrate cu un an inainte. De asemenea, Coca-Cola Enterprises a raportat o scadere cu 2,5% a numarului marfurilor expediate in timpul trimestrului, ca o consecinta a cresterii costurilor cu 4 centi (2,8 eurocenti) pe naveta, fara a mai lua in calcul slabirea monedei nationale americane.

Volumul vanzarilor inregistrate de Coca-Cola HBC pe pietele emergente a avansat cu 18% in primele sase luni ale anului, la 453 milioane de navete, evolutie sustinuta de ritmurile exprimate cu doua cifre inregistrate pe piata din Romania. In primele sase luni ale anului, volumul vanzarilor pe pietele emergente a crescut cu 18%, evolutie sustinuta de ritmurile de 2 cifre inregistrate in Romania, Bulgaria, Rusia si Ucraina.

PepsiAmericas Inc. a inregistrat, in cel de-al doilea semestru al anului curent, un venit net de 56,7 milioane de euro, ceea ce echivaleaza cu o crestere a veniturilor de 20%. Oficialii companiei au apreciat ca majorarea se datoreaza optimizarii portofoliului prin inovarea marcii de ice-tea Lipton si prin gasirea altor canale de distributie.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.