Roland Berger: Piata asigurarilor din Romania va depasi 10 mld. euro pana in 2017 "Bancile isi vor spori importanta in distributia asigurarilor de viata, iar brokerii se vor dezvolta in detrimentul agentilor proprii pe segmentul asigurarilor non-viata", a declarat, miercuri, directorul general al Roland Berger Romania, Condrut Pascu.

Asiguratorii de pe piata romaneasca distribuie, in prezent, produsele non-viata in proportie de 70% prin agenti proprii, 5% prin brokeri si 25% prin agenti multiplii. Canalele de distributie pe segmentul non-viata au o pondere pentru asiguratori de 80% prin agenti proprii, 14% prin banci si doar 6% prin brokeri.

“Evaluarea a luat in calcul un scenariu moderat-optimist", a declarat Codrut Pascu.

Citeste si:

Ratele de cost in ceea ce priveste canalele de distributie sunt mai ridicate in Romania decat in alte tari europene, atat pe segmentul de viata cat si pe cel al asigurarilor generale. Studiul mai arata ca rata daunei in Romania urmeaza evolutia altor tari din Europa Centrala si de Est, insa este mult sub media vest-europeana.

"Cresterea primei medii nu a putut compensa intensificarea frecventei daunelor (cazul RCA), iar in industria romaneasca a asigurarilor, costurile sunt deocamdata a doua prioritate, insa acestea vor necesita o atentie mai mare in viitor", a adaugat Pascu.

Studiul Roland Berger Strategy Consultants despre piata europeana de asigurari arata ca Romania prezinta cel mai ridicat potential din regiune, atat pe segmentul asigurarilor non-viata, cat si pe cel al asigurarilor de viata.