Vanzarile de decapotabile vor creste spectaculos in urmatorii 5 ani Producatorii germani Wilhelm Karmann, Webasto si Edscha prevad cresteri de vanzari pentru acest segment de vanzari pentru urmatorii ani. Karman este pionierul conceptului de plafon retractabil, implementand aceasta solutie la mijlocul anilor 90 pentru prima generatie Mercedes SLK.

Previziunile CEO-ului Karmann, Peter Harbig, citat de Automotive News, sunt de 1,2 milioane de decapotabile vandute in intreaga lume in 2012, fata de doar 900.000 de unitati cat sunt comercializate in prezent. Si competitorii prevad un trend ascendent pentru vanzarile pe acest segment, fiind increzatori ca afacerile vor prospera. Edscha, furnizorul lui BMW pentru decapotabila derivata din seria 3, aproba previziunile concurentei.

In intreaga Europa scorul la vanzari intre modelele coupe-cabrio si cabrio este aproximativ egal, cota detinuta de fiecare subsegmentul in segmentul de baza fiind in jur de 50%. Dar balanta se va inclina in favoarea plafoanelor metalice, modelele cu aceasta solutie fiind preferate de public in detrimentul solutiei clasice, datorita confortului sporit si a sigurantei superioare.

Expertii considera ca este prematur sa concluzionam ca varianta textila va disparea treptat din preferintele cumparatorilor. Nivelul de comfort si de antifonarea fonica oferite de ultimele creatii textile rivalizeaza cu varianta metalica. Un avantaj indiscutabil al soft-topurilor este ca necesita un spatiu mult mai mic de depozitare, fata de hard-topuri care castreaza compartimentul de bagaje atunci cand este coborat.