Marcile franceze detin 25,1% din piata masinilor noi de import, cu vanzari de peste 32.000 de unitati in primele opt luni ale anului, in crestere cu aproape 45% fata de intervalul similar al anului trecut, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA)

Marcile franceze domina piata masinilor noi de import Masinile producatorilor francezi si-au gasit in primele opt luni ale anului 32.413 cumparatori, in timp ce anul trecut vanzarile au fost de 22.538 unitati, in intervalul mentionat, ceea ce reprezinta o crestere de 44% de la an la an.

Cea mai bine vanduta marca franceza pe piata romaneasca a fost, in primele opt luni ale anului, Renault, cu 19.893 de unitati, ceea ce reprezinta 15,4% din piata masinilor de import. Dupa Renault urmeaza Peugeot, cu 9.891 masini comercializate in Romania in primele opt luni, cu o cota de 7,6%. A treia marca franceza prezenta pe piata, Citroen, are o cota de 2%, la vanzari de peste 2.600 de unitati.

In ceea ce priveste pozitionarea marcilor franceze pe intreaga piata auto romaneasca (luand in calcul si producatorii autohtoni), acestea detin o cota de 15,9% pentru primele opt luni, in timp ce anul trecut, in perioada ianuarie-august, detineau 13,8%.

Cele mai vandute modele franceze in primele opt luni au fost Renault Clio cu 11.127 unitati, cel mai vandut automobil de import si Renault Megane cu 7.869 unitati.

In total, vanzarile masinilor de import au totalizat 129.245 de unitati in primele opt luni ale anului, in crestere cu 53,2% fata de perioada similara din 2006, cand au fost comercializate 84.358 autoturisme.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.